رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی گفت: عدالت آموزشی و تربیتی برای دانش آموزان یکی از سیاست‌های نظام آموزش و پرورش و اسناد بالادستی است و همه دانش آموزان اعم از دانش آموزان با نیازهای ویژه، عشایر، روستایی و ... باید تحت پوشش تحصیلی قرار گیرند.

ایجاد عدالت آموزشی سیاست نظام برای همه دانش‌آموزان است

به گزارش قدس خراسان، جواد روحانی در آیین افتتاح مرکز جامع سنجش، آموزش، توان بخشی و مداخله بهنگام رشدی و تربیتی شماره چهار در سنگان خواف گفت: ایجاد فرصت های برابر آموزشی و عدالت آموزشی و تربیتی برای دانش آموزان یکی از سیاست های نظام آموزش و پرورش و اسناد بالادستی است و همه دانش آموزان اعم از دانش آموزان با نیازهای ویژه، عشایر و روستایی و ... باید تحت پوشش تحصیلی قرار گیرند.

روحانی بیان کرد: با اجرای برنامه تحولی سنجش، یازده ماموریت از جمله سنجش و غربالگری نوآموزان 4 تا 6 سال  به مراکز جامع سنجش محول شد.

وی ارزیابی‌های گفتاری و رفتاری و شناسایی مشکلات ویژه یادگیری دانش آموزان را از ماموریت های مراکز جامع عنوان کرد و گفت: سنین اولیه رشد کودک، فرصتی طلایی برای مداخلات بهنگام است که با غربالگری و ارزیابی، مشکلات دانش آموزان شناسایی می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه تاسیس مراکز جامع سنجش در کیفیت‌بخشی آموزش و جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان موثر است، افزود: مراکز جامع علاوه بر ارائه خدمات آموزشی توانبخشی، بهداشتی و مشاوره ای و غربالگری، رویکرد مداخله بهنگام دارند و زمانی که دانش آموزی دارای معلولیت است از بدو تشخیص به او خدمات ارائه می‌شود تا از بروز معلولیت بیشتر پیشگیری کند و این مداخله حتی می‌تواند به تحصیل کودک در مدارس عادی منجر شود.

روحانی فراهم کردن شرایط و بستر مناسب برای تشخیص به‌هنگام  مشکل دانش آموزان و توسعه و بهبود کمی و کیفی خدمات تشخیصی، آموزشی و توانبخشی  را از اهداف راه اندازی مراکز جامع  عنوان کرد.

وی با بیان اینکه توسعه فضاهای آموزشی زمینه‌های رشد و پیشرفت همه جانبه کشور به ویژه در بخش علمی را که زیربنای اصلی توسعه است فراهم می‌سازد، گفت: این مرکز به همت نیک اندیش ارجمند حاج گل محمد فاضلی به آموزش و پرورش استثنایی اهدا شده و این عمل خیر باقیات الصالحاتی است که خیرین برای خود به جای می‌گذارند و دعای خیر دانش‌آموزان بدرقه راه آنان خواهد بود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی افزود: با راه اندازی دبیرستان متوسطه اول حرفه ای و کاردانش خاص موفق در سال تحصیلی گذشته  60 دانش آموز در دوره متوسطه اول پیش حرفه‌ای و کاردانش خاص این شهرستان مشغول به  تحصیل شدند و به همت و پشتکار جناب آقای کبودانی؛ مدیر پرتلاش دبیرستان موفق، مرحله اول صحافی دفاتر آمار و امتحانات مدارس سطح شهرستان خواف، در راستای آموزش همراه با تولید اجرا شد و گامی موثر در جهت اشتغال دانش آموزان، خودباوری و شناساندن توانمندی  آنان برداشته شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.