رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: هفت عامل برای تعیین شهریه ملاک است.

مدارس غیردولتی غیرمجاز وجود ندارد/ شهریه هنرستان‌ها بیشتر از دبیرستان‌ها است

احمد محمودزاده با بیان اینکه مدارس غیردولتی غیرمجاز وجود ندارد گفت: مراکز غیردولتی غیرمجاز به دلیل فعالیت در فضای مجازی وجود دارد که تلاش شده مانع فعالیت آن‌ها شویم که این کار هم اتفاق افتاده؛ با برخورد انجام شده برخی مراکز مجوز دریافت کردند و برخی نیز تعطیل و پلمب شده‌اند.

وی با بیان اینکه طبق احکام صادر شده برای این مراکز تعطیلی درنظر گرفته شده است افزود: ۸۸۶ مرکز غیرمجاز در کل کشور پلمب شده است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای یکی از اولویت‌های کشور و حرف و تاکید مقام معظم رهبری نیز است ادامه داد: بحث ورود به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در آموزش و پرورش باید پیگیری شود، بر این اساس چند کار انجام شده که از جمله آن امسال به مدارس غیردولتی اجازه داده شده در صورتی که امکانات، تجهیزات و منابع انسانی لازم حول محور یک مهارت را در مدرسه داشته باشد طبق مصوبه شورای نظارت مرکز، اجازه ثبت‌نام دانش‌آموز در آن رشته مهارتی خاص داده می‌شود.

محمودزاده با بیان اینکه طبق ابلاغ، اعتبارات تسهیلاتی از تبصره ۱۸ سال گذشته و تبصره ۲ امسال در اختیار موسسینی که هنرستان تاسیس می‌کنند قرار داده می‌شود گفت: به مجموعه‌های حقوقی نیز مانند مدارس سما و انرژی اتمی اعلام شده که هنرستان ایجاد کنند و دانش‌آموزان را ثبت نام کنند.

وی به روش دیگر دانش‌آموز محور بودن(دانش‌آموز به مهارت برسد) مدارس اشاره و عنوان کرد: برخی از مدارس دارای رشته‌های نظری اقدام به مهارت‌آموزی دانش‌آموزان می کنند تا دانش‌آموز به محض فارغ‌التحصیلی اگر نتوانست ادامه تحصیل دهد، حداقل در رشته مهارت دیده بتواند به اشتغال بپردازد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: هفت عاملبرای تعیین شهریه ملاک است که یکی از آن ها تجهیزات است، هنرستان ها با توجه به تجهیزات بیشتر، نسبت به دبیرستان‌ها شهریه بالاتری دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.