بی‌زحمت این اسامی را یک بار برای همیشه مرور کنید.

شمس‌آذر در وضعیت اضطراری/ گریز شبانه مازیار از سعدالسلطنه!

یک فوج‌ یشمی‌پوشِ خوش‌نقش که در عرض چند هفته پایتخت شاه طهماسب صفوی را به مقاصد جدید ترک کرده و پشت سرشان را نگاه هم نکردند؛ پوریا سرآبادانی، حسین گودرزی، علیرضا جعفرپور، فراز امامعلی، مصطفی احمدی، محمد پاپی، سینا سعیدی‌فر، محسن طرحانی و... پیش از این نیز رحمان جعفری و علی اصغر اعرابی شال و کلاه کرده و از قزوین خارج شده بودند.
در جبهه مقابل اما مدیران باشگاه شمس آذر در برابر این اتفاقات مهم، دست به سیاه و سفید نزدند و انفعال پیشه کردند تا اتراقگاه شمسی‌ها روز به روز خلوت‌تر و کم صداتر شود. به نظر می‌رسد مالکان کارخانه شمس آذر صادرکننده ماکارونی به آسیای میانه، تمایل چندانی به خرج کردن و ریخت و پاش ندارند که این‌گونه توپچی‌های خود را در روز روشن به مزایده گذشته و در آستانه لیگ برتر جذب تفنگداران جدید را تنها به وقت گل نِی حواله می‌دهند.
در چنین عرصات و چنین حیص و بیصی مازیار زارع سکان‌داری در ساحت چهل سالگی و برخاسته از شن‌های ساحلی خزر که با سلام و صلوات قدم در ورزشگاه سردار آزادگان گذارده بود، آن‌قدر اوضاع را قمر در عقرب یافت و دستان خالی خویش را نظاره کرد که در نیمه شب ولرم قزوین تصمیم گرفت محل اقامت خود در حوالی سعدالسلطنه را به مقصدی نامعلوم ترک کند. کهنه سوار انزلی‌چی پیش از این در نامه‌ای صریح به باشگاه استعفای خود را عرضه کرده بود.
حالا که گوشی دست قزوینی‌ها آمده، برخی معتمدان باشگاه به صرافت افتاده و مترصدند با مهیا کردن شرایط، بتوانند زارع را راضی کنند و دوباره او را به صندلی رهبری‌یشمی‌ها برگردانند تا شمس آذر در هفته نخست بدون سرمربی به ملاقات استقلال نرود. سکاندار شمالی که بیش از هر چیز از روند نقل‌وانتقالات در باشگاه شمس‌آذر شاکی است و در جایی گفته با این روند ارتش غول‌کش فصلِ هاشورخورده به‌طور حتم به سمت سقوط پیش خواهد رفت و نجات آن بسیار سخت است.
همه این‌ها در حالی است که به گفته منابع مطلع، مالکان کارخانه شمس آذر در قامت بخش خصوصیِ دوستدار ورزش، دیگر حرارت سالیان پیش را برای تیمداری ندارند و با التفات به زیانده بودن پروسه باشگاه‌داری در ایران، به دنبال مجالی هستند تا با واگذاری امتیاز این تیم برای همیشه خود را از حضور در صحنه معاف کنند. اتفاق تلخی که نشان می‌دهد فوتبال مثلاً حرفه‌ای ایران هنوز اندر خم یک کوچه است و باشگاه‌هایش روی موج ویرانی هر روز و هر هفته ساز تازه‌ای می‌زنند و بر روان عشق فوتبال‌ها سمباده می‌کشند.
هر چه هست مازیار زارع جانشین سعید دقیقی در شمس آذر به‌خاطر خالی ماندن جای ستاره‌ها و جذب نشدن استعدادهای جدید فعلاً از شهر باستانی رفته و استعفایش مدیران باشگاه شمس‌آذر را آمپاس نگه داشته است.
منتظر می‌مانیم تا ببینیم قصه وابستگی و دلبستگی قزوینی‌ها به لعبت‌یشمی به کجا خواهد رسید و اصلاً آیا مدیران اقتصادی شمس آذر سازهای لال را دوباره کوک خواهند کرد و با طرحی مقتصدانه هیجان و هیاهو را به سکوهای داغ ورزشگاه 15 هزار نفری بر می‌گردانند یا نه؟

*امید مافی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.