دفتر خدمات نظارت داخلی سازمان ملل اعلام کرد که ۹ کارمند آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی «آنروا» "ممکن است" در عملیات طوفان الاقصی در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ دست داشته باشند که آنها اخراج شده اند.

 ۹ کارمند آنروا احتمالا در عملیات ۷ اکتبر دست داشته باشند

دفتر خدمات نظارت داخلی سازمان ملل یافته های خود را از تحقیقات از ۱۹ کارمند آنروا در بحبوحه اتهامات مربوط به دست داشتن آنها در حملات مسلحانه در جنوب اسرائیل منتشر کرد.

این دفتر در بیانیه ای اعلام کرد: «در یک مورد، هیچ مدرکی برای حمایت از ادعاهای دخالت کارمند به دست نیامد، در حالی که در ۹ مورد دیگر، شواهد به دست آمده برای حمایت از دخالت کارمندان ناکافی بود.»

دفتر خدمات نظارت داخلی سازمان ملل افزود: «در رابطه با ۹ مورد باقی مانده، شواهد به دست آمده توسط دفتر نشان می دهد که کارکنان آنروا ممکن است در حملات مسلحانه ۷ اکتبر ۲۰۲۳ دست داشته باشند. استخدام این افراد به خاطر منافع آژانس خاتمه خواهد یافت.»

فیلیپ لازارینی رئیس آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) ۶ بهمن ماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۶ ژانویه ۲۰۲۴ اعلام کرد: مقامات اسرائیلی، اطلاعاتی را در مورد ادعای دخالت چند کارمند آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در حملات هفتم اکتبر در اختیار این نهاد قرار داده اند و تحقیقات درباره این افراد آغاز شده است.

این مقام ارشد سازمان ملل متحد در بیانیه ای گفت که «فورا» قراردادهای کارکنانی را که گفته می شود در حملات هفتم اکتبر ۲۰۲۳ به اسرائیل دست داشته اند، فسخ می کند.

تاکنون آمریکا و شماری از کشورهای اروپایی کمک‌های مالی خود را به آنروا به دلیل اتهامات اسرائیل علیه ۱۲ کارمند این آژانس وابسته به سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی به حالت تعلیق درآورده‌اند.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه بوده و تاکنون تلاش های بین المللی و منطقه ای منجر به آتش بس دوباره و پایان این جنگ نشده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.