گروهی از کارشناسان سازمان ملل امروز با محکوم کردن ترور اسماعیل هنیه، رهبر حماس در تهران، اعلام کردند که این اقدام حقوق بشر برای زندگی را نقض می کند.

ترور هنیه نقض حقوق بشر است

آناتولی در این بیانیه آورده است: ما به شدت نگران این قتل‌ها هستیم که حقوق بشر برای زندگی را نقض می‌کند و خطر تشدید خشونت‌ها و آوارگی‌ها در منطقه را افزایش می دهد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: کارشناسان مستقل امروز از تشدید خشونت ها در خاورمیانه، از جمله موشکی که ظاهراً از لبنان شلیک شد و منجر به کشته شدن 12 کودک در بلندی های جولان سوریه، تحت اشغال اسرائیل شد و قتل فؤاد شکور فرمانده حزب الله در لبنان توسط اسرائیل، ابراز تاسف کردند.

کارشناسان سازمان ملل با درخواست از همه طرف‌ها برای آتش‌بس فوری در همه جبهه‌ها به منظور حفاظت از جان غیرنظامیان، از شورای امنیت سازمان ملل خواستند تا "مسئولیت خود را برای پاسخگویی مؤثر به همه بازیگران منطقه ای که اقدامات آنها صلح و امنیت بین‌المللی را تهدید می‌کند، انجام دهد."

اسماعیل هنیه که برای شرکت در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان رئیس جمهوری ایران در تهران حضور داشت، بامداد امروز هدف حمله موشکی قرار گرفت و به شهادت رسید.

پیشتر روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود: آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند.

شهادت رهبر حماس با واکنش های و پیام های محکومیت از سوی مقامات فلسطینی و سایر مقامات مواجه بوده است: محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن محکومیت این ترور گفت ما این ترور را اقدامی بزدلانه و تحرکی خطرناک می دانیم و از همه مردم مان می خواهیم در برابر اشغالگران اسرائیلی به وحدت، صبر و پایداری روی آورند.

مصطفی البرغوثی رئیس جنبش ابتکار ملی فلسطین نیز تاکید کرد که ترور شهید اسماعیل هنیه جنایتی است که عزم و اراده ملت فلسطین برای دستیابی به حقوق خود را جزم‌تر خواهد کرد.

سامی ابو زهری از رهبران جنبش حماس پیش تر در واکنش به ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی این جنبش در اظهاراتی گفته بود: ما وارد جنگی همه جانبه برای آزادسازی قدس شدیم و آماده پرداخت هر بهایی در این راه هستیم.

دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن نیز در واکنش به ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که این ترور جنایتی تروریستی است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.