دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی با بیان این‌که مسیر شناسایی، تربیت و فعالیت دانش‌آموزان در فضای مدرسه، یک مسیر مشخص و دارای یک زمانبندی خوب است گفت: توجه، تمرکز و اهتمام تشکل‌های دانش‌آموزی، پرداختن به موضوعات کف مدرسه است.

اهتمام تشکل‌های دانش‌آموزی، پرداختن به موضوعات کف مدرسه است

 اسماعیل جانعلی‌پور با بیان اینکه تغییراتی در فضای مدیریتی تشکل‌های اسلامی دانش‌آموزی انجام شده است، افزود: با نگاه تازه‌ای به فعالیت‌های مدرسه، توجه، تمرکز و اهتمام، پرداختن به موضوعات کف مدرسه است، یعنی دانش‌آموزان بتوانند جدی‌تر در مدرسه کنشگری درستی داشته، تبیین درستی از فضا داشته باشند، ما هم از سویی بتوانیم دانش‌آموزانی توانمندتر در فضا داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مسیر شناسایی، تربیت و فعالیت دانش‌آموزان در فضای مدرسه، یک مسیر مشخص و دارای یک زمانبندی خوب است افزود: از ابتدای سال تحصیلی دانش‌آموزان در فضای مدرسه حضور جدی خواهند داشت، تبیین فضای کشور، پاسخ به برخی از نکات و دغدغه‌ها، فعال‌کردن لایه‌های علاقمند حضور اجتماعی و سیاسی دانش‌آموزان در فضای مدرسه در کنار فاکتورهای تربیتی به رشد فردی دانش‌آموزان کمک می‌کند که این موضوع جزو برنامه‌های انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی است.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی با بیان اینکه با این برنامه‌ها، یک دانش‌آموز توانمند و مستعد خواهیم داشت ادامه داد: همه این‌ها ذیل یک تشکیلات است یعنی به صورت فرد به فرد نخواهد بود و همه دانش‌آموزان طبیعتا در قالب تشکیلات در قالب گروه هم‌سال می‌توانند به این مسائل بپردازند.

جانعلی پور با بیان اینکه تمرکز اتحادیه بر مباحث فکری و تربیتی است و فضای آمار نیست گفت: فضا کیفیت‌بخشی و تربیتی است به‌گونه‌ای که دانش‌آموز بتواند پاسخ‌های خود را دریافت کند.

وی با بیان اینکه انجمن‌های اسلامی بال‌های چندگانه‌ای دارد افزود: توجه به مسئله اردو به عنوان یک راهبرد در شبکه دانش‌آموزی یک کار جدی دیده می‌شود.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی با بیان اینکه مرکز فرهنگی تربیتی در کنار فعالیت‌های دیگر به موضوع تربیتی می‌پردازد ادامه داد: مرکز علمی فرهنگی آینده‌سازان، یک مرکز علمی است و بنای آن بر پشتیبانی علمی از دانش آموزان است، نمی‌توانیم در فضای مدرسه به دانش‌آموزانی که اصل موضوع و دغدغه خانواده‌هایشان مسئله تحصیلی است بی‌توجه باشیم.

جانعلی پور با بیان اینکه میانگین معدل دانش‌آموزان عضو انجمن یک میانگین بسیار بالا و خوب است گفت: در شبکه دانش‌آموزی مسئله علمی، اردویی، مذهبی بسته کاملی است که داشتن و برخورداری در فضای تربیتی جزو لازمه یک تشکل قوی و چندین ساله است.

وی با بیان اینکه تجربه ۴۵ ساله اتحادیه انجمن‌های اسلامی به یک قوام و ثباتی رسیده عنوان کرد: این قوام باید تقویت شود.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی بابیان اینکه شبکه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی در همه جای کشور ملاحظات و دغدغه‌هایی دارند، اظهارکرد: شبکه، تمرکز خود را بر فضای تربیتی، شناسایی دانش‌آموزان، تربیت دانش‌آموزان، توانمندسازی آنان و در نهایت رسیدن به نقطه‌ای که بتواند در فضای مدرسه، جامعه و گروه همسالان فضای خوبی را ایجاد کند گذاشته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.