دبیرکل حزب «عدالت و توسعه» مراکش، انتخاب «یحیی السنوار» به عنوان رئیس جدید دفتر سیاسی حماس را بیانگر ادامه راه مقاومت دانست.

انتخاب «السنوار» بیانگر ادامه راه مقاومت است

«عبدالإله بن کران» دبیرکل حزب عدالت و توسعه مراکش انتخاب «یحیی السنوار» به عنوان رئیس جدید دفتر سیاسی این جنبش را تبریک گفت.

بن کران به نیابت از حزب متبوعش ضمن ابراز خرسندی از این انتخاب، تأکید کرد که انتخاب السنوار بیانگر پایداری حماس و ادامه راه جهاد و مقاومت است.

دبیرکل حزب عدالت و توسعه مراکش تاکید کرد که انتخاب یحیی السنوار بیانگر پایبندی جنبش حماس به راه و روش شهید شیخ احمد یاسین بنیانگذار این جنبش و دیگر رهبران شهید آن از جمله شهید اسماعیل هنیه است و ما از خداوند منان مسألت داریم آن‌ها را در بهشت برین خود جای دهد.

منابع خبری سه شنبه شب اعلام کردند که جنبش حماس یحیی السنوار را جانشین شهید «اسماعیل هنیه» به عنوان رئیس دفتر سیاسی این جنبش کرده است.

السنوار ۶۲ ساله پیش از این رئیس جنبش حماس در نوار غزه بود.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که اسماعیل هنیه در ۱۰ مردادماه در عملیات کور و بزدلانه رژیم صهیونیستی به همراه محافظش در اقامتگاه خود در تهران به شهادت رسید.

رژیم صهیونیستی حذف یحیی ابراهیم السِنوار مشهور به «ابو ابراهیم» رئیس جنبش حماس در نوار غزه را یکی از اهداف جنگ علیه نوار غزه اعلام کرده اما تاکنون موفق به چنین کاری نشده است.

السنوار در سال ۱۹۸۹ میلادی (۱۳۶۸ شمسی) از سوی دادگاهی در سرزمین های اشغالی به ۲۵ سال زندان محکوم شد، اما در نهایت بعد از ۲۲ سال حبس، در سال ۲۰۱۱ در معامله و مبادله زندانیان با رژیم اسرائیل آزاد شد.

گروه‌های فلسطینی و محور مقاومت از انتخاب السنوار استقبال کرده و آن را نشانه انسجام حماس دانستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.