وزارت آموزش و پرورش با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که با وجود قطعی برق در روزهای اخیر، آزمون‌های نهایی روز پنجشنبه ۱۸مرداد قطعا برگزار می‌شود.

قطعی برق مانع برگزاری امتحانات نهایی نخواهد شد

این روزها که در برخی نقاط کشور شاهد قطعی برق هستیم؛ برای عده‌ای از دانش آموزان این سوال پیش آمده بود که آیا این قطعی برق زمان امتحانات نهایی آنان را به عقب خواهد انداخت یا خیر.

ضمن اینکه با توجه به همزمانی برگزاری امتحانات نهایی و تکثیر سوالات انتحانات در محل آزمون، آیا قطعی برق روند برگزاری آزمون را مختل خواهد کرد یا خیر.

وزارت آموزش و پرورش با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که «تمامی آزمون‌های نهایی پایه دوازدهم روز پنجشنبه ۱۸ مردادماه، طبق برنامه اعلامی برگزار می‌شود.»

در ادامه این اطلاعیه آمده بود: «تعطیلی احتمالی ناشی از مدیریت مصرف انرژی در برخی از استان‌ها تغییری در برنامه آزمون‌های نهایی نوبت تابستان ۱۴۰۳ ایجاد نخواهد کرد.»

فرخ طبری، رئیس اداره آزمون‌های مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار مهر در پاسخ به این سوال که چگونه قطعی برق مانع از برگزاری هماهنگ امتحانات نهایی نخواهد شد؛ گفت: اولاً تمامی مراکز و محل‌های برگزاری آمتحانات نهایی موظف به تأمین برق اضطراری برای موارد ضروری از جمله چاپ و تکثیر سوالات امتحانات نهایی هستند. همچنین پیش بینی‌ها و مکاتبات لازم با وزارت نیرو و شرکت‌های برق استان‌ها صورت گرفته است تا ضمن شناسایی و تعریف مراکز برگزاری آزمون برای وزارت نیرو، این مراکز در ساعات برگزاری امتحانات نهایی با قطعی برق مواجه نشوند.

این امتحانات نهایی که به عنوان امتحانات نهایی نوبت تابستان برگزار می‌شود؛ همان آزمون تجدیدی‌های شهریور ماه در گذشته است که امسال بر اساس بخشنامه ۳۵۲ مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش و برنامه امتحاناتی که در تاریخ ۲۰ تیرماه منتشر شده بود؛ از ۱۵ مرداد تا اول شهریور قرار است در سراسر کشور برگزار شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.