وزیر نیرو با اشاره به این که تقاضای مصرف برق به رقم بسیار بالای ۸۰ هزار مگاوات رسیده است، گفت: این شرایط احتمال بروز حوادث را در صنعت برق افزایش می‌دهد و نیاز است که مشترکان با صرفه‌جویی و مدیریت مصرف برق، متولیان صنعت را در تامین برق پ

افزایش حوادث به دلیل فشار بالای شبکه برق/ مردم در مصرف برق صرفه‌جویی کنند

علی‌اکبر محرابیان اظهار کرد: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته هفته بسیار گرمی را پشت سر گذاشتیم. طی این هفته برای برخی از شهرها رکورد حرارتی جدیدی ثبت شد و بعضی از شهرها مانند تهران به رکورد تاریخی خود نزدیک شدند.

وی ادامه داد: نیاز مصرف صنعت برق به حدود ۸۰ هزار مگاوات رسید در واقع این عدد در ایستگاه ۷۹ هزار و ۸۷۲ مگاوات توقف کرد. این عدد نسبت به اوج مصرف سال قبل ۸.۷ درصد رشد را تجربه کرده است و سال گذشته ۷۳ هزار و ۴۶۳ مگاوات بود.

محرابیان تصریح کرد: در واقع نیاز مصرف صنعت برق تا به حال ۶ هزار و ۴۰۰ مگاوت نسبت به سال گذشته بالاتر ثبت شده است.

وزیر نیرو افزود: صنعت برق با همت تلاشگران خود قادر به تولید، انتقال و توزیع برق بود، ولی شبکه برق فشار زیادی را تحمل می‌کند و در چنین شرایطی احتمال بروز حوادث در صنعت برق افزایش می‌یابد، به عبارتی در اوج مصرف، قدرت و ظرفیت پایین آمده و بروز حوادث، محدودیت را به همراه خواهد داشت.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: این در حالی است که در شرایط کم‌باری در صورت بروز حادثه با مانور خطوط و جا به جایی خط، بار شبکه انتقال داده می‌شود و محدودیتی را به همراه ندارد.

وی ادامه داد: روز گذشته در منطقه‌ای از تهران حادثه‌ای را شاهد بودیم که منجر به محدودیت شد و بخشی از مشترکان محدودیت را حس کردند که گواه این مسئله است.

محرابیان اظهار داشت: امید است مشترکان صنعت برق با صرفه‌جویی و کاهش مصرف با تلاشگران این حوزه همراهی داشته باشند تا برق به صورت پایدار برای تمام بخش‌ها تامین شود.

وزیر نیرو یادآور شد: مطابق نظر کارشناسان هواشناسی این شرایط گرم طی چند روز آینده در مناطق مرکزی و جنوبی کشور ادامه خواهد داشت و پیش‌بینی می‌شود، روند مصرف برق در همبن محدوده قرار داشته باشد.

وی در پایان با تاکید بر اهمیت صرفه‌جویی گفت: از مشترکین خواهش می‌شود تا در مصرف برق صرفه‌جویی کنند و صنعت‌گران حوزه انرژی را یاری دهند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.