نقشه راه سند تحول بنیادین نظام آموزشی که اردیبهشت امسال در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده بود، برای اجرا به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شد.

نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برای اجرا ابلاغ شد

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، اردیبهشت  سال ۱۴۰۲ مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در بخشی از فرمایشات خود در مورد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش فرمودند: "برای اجرای سند تحول یک نقشه‌ راه لازم است؛ این نقشه‌ راه تا حالا تنظیم نشده؛ یعنی بنده اطلاع ندارم، آنچه به من هم گزارش دادند همین است. نقشه‌ راه برای اجرای سند تحول تهیه نشده؛ برای همین هم هست که از سند تحول در کف مدرسه خبری نیست. سند تحول چیز خوبی است، حرف های بسیار خوبی در آن هست، اما در واقعیت، در محیط تعلیم و تربیت، انسان اثری و نشانی از سند تحول نمی بیند؛ این برای این است که نقشه‌ راه تهیه نشده. پس بنابراین، نکته‌ بعدی در مورد سند تحول این است که باید نقشه‌ راه برای آن تهیه بشود، یک برنامه‌ریزی باید برای آن بشود."

سرانجام پس از چندین سال از نگارش سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در اردیبشهت ۱۴۰۳‌ نقشه راه این سند در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد که پس از آن مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در دیدار فرهنگیان فرمودند: "چند سال این سند تحول را گذاشتیم در کشو، درش را هم بستیم! هیچ تحرکی انجام نگرفت، [لذا] ضرر کردیم... خب حالا بحمدالله شنیدم که سند، هم مورد بازنگری قرار گرفته، که رو به اتمام است و در حال نهایی شدن است، هم «نقشه‌ راه» برای اجرای آن آماده شده، که اینها همه مهم است. بخصوص این نقشه‌ راه برای اجرای سند خیلی مهم است؛ بدانیم این سند را چه جوری باید عمل کنیم که در تمام سطوح آموزش‌وپرورش اثر خودش را ببخشد؛ این خبر خوبی است. نگذارید وقفه ایجاد بشود و کار را به طور جدی پیش ببرید"

بر اساس این گزارش، نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش امروز - ۲۰ مردادماه - ابلاغ شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.