محمد شمس لنگرودی پس از تماشای نمایش «نبرد رستم و سهراب» آن را نمایشی خلاقانه خواند و نتیجه کار را مطلوب دانست.

اظهارات شمس لنگرودی درباره نمایش «نبرد رستم و سهراب»

محمد شمس لنگرودی شاعر، پژوهشگر و بازیگر پس از تماشای نمایش «نبرد رستم و سهراب» نتیجه کار را مطلوب دانست و گفت: «به نظرم کار از هر جهت جالب است. در درجه اول، به عقیده من که کارم ادبیات است، متن این نمایش، خلاقانه است. یعنی متنی نیست که نعل به نعل از روی داستان فردوسی برداشته شده باشد.»

شمس لنگرودی ادامه داد: «دخالتی که نویسنده در داستان رستم و سهراب کرده است به همراه حضور راوی در نمایش، کار را جذاب کرده است و نمایش توانسته موضوع تراژیک بودن داستان فردوسی را نشان دهد.»

این شاعر و بازیگر ضمن تمجید از ساختار نمایش «نبرد رستم و سهراب» عنوان کرد: «دکور نمایش عالی است و برای من بسیار لذت بخش بود. بازی‌ها نیز خوب بود و همه این موفقیت‌ها به کارگردانی خوب حسین پارسایی برمی‌گردد که تلاش او جواب داده است و من از نمایش خوشم آمد.»

محمد شمس لنگرودی در پاسخ به این سوال که چقدر جای نمایش‌هایی مثل «نبرد رستم و سهراب» در ایران خالی است، گفت: «این که ضرورت تولید چنین آثاری چقدر حس می‌شود را نمی‌دانم؛ اما اگر ضرورتی ایجاب کند حتما این محصولات گسترش پیدا می‌کند. اگر ضرورتی ایجاب نمی‌کند؛ همین دورخیزها هم نمی‌تواند موفق شود.» 

او در پایان بیان کرد: « لابد یک نیاز درونی از هر طرف (از هر طرف که می گویم ایهام دارد) احساس شده است که الان دارد نمایش «نبرد رستم و سهراب» اجرا می‌شود. اما گاه این احساس نیاز در عمل در نمی‌آید و نتیجه نمی‌دهد ولی این نمایش به ثمر نشسته است.»

اظهارات شمس لنگرودی درباره نمایش «نبرد رستم و سهراب»

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.