«فارین افرز» با تأکید بر این که «طوفان الاقصی» در زمانی به «اسرائیل» ضربه زد که از شدت بی‌ثباتی داخلی رنج می‌برد، از آینده‌ای تاریک برای این رژیم پس از جنگ غزه و تبدیل آن به یک رژیم تقسیم شده صحبت می‌کند.

«فارین افرز»: پس از جنگ غزه، آینده‌ای تاریک در انتظار «اسرائیل» است

مجله آمریکایی «فارین افرز» با تأکید بر این که حمله‌ای که مقاومت فلسطین در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ انجام داد، در زمانی به اسرائیل ضربه زد که از بی‌ثباتی شدید داخلی رنج می‌برد، از «نابودی اسرائیل و آینده تاریکی که پس از جنگ غزه در انتظار آن است» می‌گوید.

این مجله زمانی که از بی‌ثباتی داخلی صحبت می‌کند، فشار بنیامین نتانیاهو و متحدان راست افراطی او برای پیش‌نویس قانون اصلاحات قضایی - باهدف کاهش چشمگیر نظارت دیوان عالی بر دولت - را یادآوری می‌کند. اصلاحات قضایی پیشنهاد شده توسط نتانیاهو اعتراضات گسترده‌ای را در «اسرائیل» برانگیخت و همان‌طور که «فارین افرز» می‌نویسد «جامعه عمیقاً دوپاره» را آشکار کرد.

به نوشته این مجله، جنگ در نوار غزه منجر به تشدید اختلافات سیاسی در داخل «اسرائیل» شده است و «اسرائیل در مسیری ناپایدار حرکت می‌کند که احتمالاً منجر به فرار سرمایه‌ها و مغزها، و تشدید تنش‌های داخلی می‌شود». در همین زمینه، «فارین افرز» گزارش داد که «اسرائیل ممکن است به یک موجودیت تقسیم شده تبدیل شود چرا که عناصر مذهبی و ملی راست‌گرا عملاً در تلاش برای ساختن دولت خاص خود، در شهرک‌های کرانه باختری هستند».

در سناریویی دیگر، این مجله معتقد است که «اسرائیل ممکن است شاهد شورش افراط‌گرایان مذهبی و ملی‌گرا باشد که اسرائیل را در یک جنگ داخلی خشونت‌آمیز، بین راست‌های مذهبی مسلح و دستگاه رسمی تقسیم می‌کند». «فارین افرز» همچنین توضیح می‌دهد که «حضور گروه‌های امنیتی رقیب و نظارت ضعیف پارلمانی، بازدارندگی امنیتی کلی اسرائیل را تضعیف می‌کند و هرگونه سیستم منسجم حکمرانی در تشکیلات امنیتی اسرائیل را تخریب می‌کند».

به نوشته این نشریه، باتوجه‌به رخ‌ندادن «جنگ داخلی اسرائیل» تا کنون، «وضعیت در اسرائیل بی‌ثبات می‌ماند، اقتصاد فرومی‌پاشد و رژیم را به شکست می‌کشاند».

اما در سطح بین‌المللی، «فارین افرز» می‌نویسد که «اسرائیل به طور فزاینده‌ای منزوی شده است» و بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی به دنبال اتخاذ اقدامات تنبیهی حقوقی و دیپلماتیک علیه آن هستند. حتی باوجود حمایت متحدان کلیدی، تأثیر انباشته افکار منفی عمومی درباره «اسرائیل»، و چالش‌های حقوقی و سرزنش دیپلماتیکی که با آن مواجه است، «اسرائیل را به طور فزاینده‌ای در صحنه جهانی به حاشیه خواهد برد».

به نوشته این مجله، درحالی‌که «اسرائیل از نظر سیاسی و دیپلماتیک در جامعه بین‌المللی منزوی می‌شود»، همچنان از حمایت اقتصادی تعداد کمی از کشورها، از جمله ایالات متحده آمریکا برخوردار خواهد بود.

منبع: المیادین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.