سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو با اشاره به استقبال بازدیدکنندگان و مقام‌های روس و دیگر کشورها از بخشی از توانمندی‌های صنعت دفاعی کشورمان که در نمایشگاه «آرمی ۲۰۲۴» به نمایش درآمده است،‌ گفت: بسیاری از بازدیدکنندگان و مقام‌های حضور یافت

جهان، پیشرفت‌های نظامی ایران را تحسین می‌کند

کاظم جلالی دوشنبه در حاشیه دهمین نمایشگاه بین‌المللی فنی – نظامی روسیه در پارک پاتریوت در حومه مسکو افزود: بسیاری از مسئولان کشورها در بازدید از پاویون جمهوری اسلامی ایران به پیشرفت‌ةای کشورمان غبطه می‌خورند و از این رو، پیشرفت‌ها در حوزه دفاعی و نظامی، یک موضوع شعاری نیست،‌ بلکه واقعیتی افتخارآمیز است.
وی یادآور شد: به یاد داریم که در دوران دفاع مقدس باید سیم خاردار و گلوله اسلحه از دیگر کشورها وارد می‌کردیم اما امروز کشورمان به سطح بالایی از توانمندی در عرصه دفاعی و نظامی دست یافته است.
سفیر ایران در مسکو در ادامه از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران،‌ وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و همه دست‌اندرکاران حضور پررنگ صنایع دفاعی کشورمان در عرصه‌های بین‌المللی قدردانی کرد.

مناسبات دفاعی ایران و روسیه علیه کشورهای دیگر نیست
جلالی در پاسخ به پرسشی درباره فضاسازی برخی کشورها درباره مناسبات دفاعی تهران و مسکو گفت:‌ از دوران گذشته، ایران و روسیه به عنوان دو کشور همسایه و دوست، همکاری دفاعی و نظامی داشته‌اند.
وی اظهار داشت: برخی تصور می‌کنند که این همکاری‌ها می‌تواند علیه دیگر کشورها باشد اما اینگونه نیست؛ جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام کرده است که علاقه‌مند است با همه کشورهای دنیا دارای روابط باشد. از این رو، همکاری‌های خود با روسیه را علیه هیچ کشور و منطقه‌ای نمی‌دانیم.
این دیپلمات گفت:‌ ‌جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه شروع کننده هیچ جنگی نبوده است. ما همیشه سیاست خود را بر اساس اصل بازدارندگی تنظیم کرده‌ایم و موضع ما، دفاعی است و از این رو، جنگ را نمی‌پذیریم و به دنبال آن هستیم که در دنیا آرامش برقرار شود.
سفیر ایران در روسیه گفت:‌ در واقع کشورهایی که در صدد اهریمن‌سازی از دیگران همچون روسیه،‌ ایران و مناسبات بین این دو کشور هستند،‌ در جهان جنگ افروزی می‌کنند.
جلالی تأکید کرد: روابط سیاسی، ‌اقتصادی، فرهنگی و به ویژه روابط دفاعی و نظامی ایران با روسیه علیه هیچ کشوری نیست.

پاویون ملی جمهوری اسلامی ایران در دهمین نمایشگاه بین‌المللی فنی – نظامی روسیه با استقبال بازدیدکنندگان از دستاوردهای جدید صنعت دفاعی کشورمان به ویژه در بخش پهپادی و پدافندی همراه بود.
جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست بازدارندگی، بخشی از توانمندی‌های صنعت دفاعی خود شامل توانمندی‌های وزارت دفاع و شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی را در این نمایشگاه که روز دوشنبه ۲۲ مردادماه در پارک پاتریوت در حومه مسکو آغاز به کار کرد، عرضه کرده است.
این نمایشگاه با حضور هیات بلندپایه نظامی کشورمان به سرپرستی سردار سرتیپ علی شادمانی معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص) و همچنین کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه گشایش یافت.
دهمین مجمع بین‌المللی فنی – نظامی روسیه روز دوشنبه در آیینی با پخش پیام تصویری ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه آغاز به کار کرد.
بنا بر اعلام وزارت دفاع روسیه، هیأت‌هایی از ۸۳ کشور در این مجمع حضور یافته‌اند که در این میان، ۳۹ هیأت به ریاست وزیران دفاع یا رؤسای ستادهای کل نیروهای مسلح کشورها است.
بر اساس این گزارش، در مجموع ۱۲۰ شرکت از خارج روسیه در این رویداد حضور یافته‌اند. در این میان،‌ جمهوری اسلامی ایران،‌ بلاروس، هند و چین با برپایی پاویون‌های ملی، بخشی از ظرفیت‌های دفاعی خود را در معرض دید قرار داده‌اند.
در این نمایشگاه،‌ در مجموع بیش از ۲۰ هزار نمونه از محصولات نظامی و نیز تولیدات با کاربرد دومنظوره در معرض دید قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.