سران آمریکا و چهار کشور اروپایی در بیانیه مشترکی خواستار انصراف ایران از حمله تلافی‌جویانه احتمالی به رژیم صهیونیستی شده و اعلام کردند که از این رژیم در برابر حمله ایران و گروه‌های مقاومت در منطقه حمایت می‌کنند.

سران آمریکا و چهار کشور اروپایی خواستار پرهیز ایران از حمله به رژیم صهیونیستی شدند

در بیانیه مشترکی که دوشنبه شب در تارنمای کاخ سفید منتشر شد، آمده است: ما سران آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و ایتالیا درباره اوضاع خاورمیانه گفت‌وگو کردیم. ما حمایت کامل خود را از تلاش‌های جاری برای کاهش تنش‌ها و رسیدن به توافق آتش‌بس در غزه و آزادی گروگان‌ها (اسرا) اعلام کردیم.

در این بیانیه آمده است: ما از درخواست جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر و «تمیم بن حمد بن خلیفه آل‌ثانی» امیر قطر برای از سرگیری مذاکرات در هفته جاری با هدف دستیابی به یک توافق در اسرع وقت حمایت کرده و تاکید کردیم که نباید فرصت بیشتری را از دست داد.

این پنج کشور تاکید کردند: همه طرف‌ها باید به مسئولیت‌های خود عمل کنند. علاوه بر این، تحویل و توزیع بدون قید و شرط کمک‌ها [به غزه] امری ضروری است.

این بیانیه با اشاره بر «حمایت ما از دفاع از اسرائیل درباره حمله ایران» و گروه‌های مقاومت در منطقه افزود: ما از ایران می‌خواهیم که از تهدیدهای خود مبنی بر حمله نظامی به اسرائیل صرف‌نظر کند. ما درباره تبعات جدی وقوع چنین حمله‌ای بر امنیت منطقه گفت‌وگو کردیم.

 در پی ترور شهید «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس و شهید «فواد شکر» از فرماندهان برجسته حزب الله لبنان، مقامات و مسئولان ارشد محور مقاومت اعلام کردند که انتقام خون این شهیدان فرمانده را از رژیم صهیونیستی خواهند گرفت.

این در حالی است که ترس، وحشت و آشفتگی روانی رژیم صهیونیستی از پاسخ حتمی ایران به ترور شهید هنیه و واکنش مقاومت اسلامی لبنان به ترور شهید شکر، روز به روز افزایش می‌یابد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.