یک روزنامه اسرائیلی با اشاره به اینکه تهدید مسئولان صهیونیستی مبنی بر حمله به حماس یا ترور رهبران این جنبش، بلوف رسانه‌ای است، خبر داد که ارتش صهیونیستی آماده هیچ جنگی با حماس نیست و این جنبش فلسطینی هم به این مسئله واقف است.

اذعان روزنامه صهیونیستی: اسرائیل قادر به جنگ با حماس نیست

به گزارش قدس انلاین به نقل از فارس، پس از اینکه رژیم صهیونیستی تهدید کرد که رهبران مقاومت از جمله صالح العاروری معاون اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس را ترور خواهد کرد، حماس هم تأکید کرد که به هر گونه حماقتی از سوی این رژیم پاسخ بی‌سابقه‌ای خواهد داد.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز مدعی شد: «کار هنوز تمام نشده، او (العاروری) جایی مخفی شده است، اما کسی که تروریسم را سازماندهی می‌کند، بزودی هزینه کامل آن را پرداخت خواهد کرد. ما با تروریسم داخلی و خارجی مواجه‌ هستیم و این روزها برای ما آسان نیست، در روزهای سختی به سر می‌بریم».

او با مربوط دانستن حملات فلسطینی‌ها به ایران، گفت: «باید همه نیروی خود را علیه تروریسم و علیه جنایاتی که در جوامع عربی و ضد تهدیدات داخلی و خارجی که ایران از طریق وابستگان خود دست به آن می‌زند، متحد سازیم».

روزنامه صهیونیستی مکور ریشون امروز یکشنبه گزارش داد که حماس قادر است در سه جبهه با رژیم صهیونیستی وارد جنگ شود: غزه، کرانه باختری و لبنان. در واقع زیرساختهای حماس، فقط محدود به غزه نیست، بلکه می‌تواند از لبنان هم موشک شلیک کند و بین این سه محور، وحدت ایجاد کرده است.

به گزارش این روزنامه، سؤال اینجاست که با توجه به این مسئله، «چرا اسرائیل، گرفتار چنین کمینی [از سوی حماس] می‌شود؟ نهایتا، آنچه حماس می‌خواهد، به زحمت انداختن اسرائیل است. زمانی که به غزه پاسخ می‌دهیم، حماس هم از لبنان موشک شلیک می‌کند. بعد از این چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ آیا ما به لبنان حمله می‌کنیم؟. قطعا خیر».

این روزنامه با بیان اینکه حماس از عدم پاسخ صهیونیستها به لبنان اطمینان دارد، در ادامه نوشت: حماس این را می‌داند. به همین دلیل، اسرائیل را به بازی می‌گیرد. متأسفانه اسرائیل هم به این بازی کشیده می‌شود».

نوعام امیر خبرنگار مکور ریشون هم درباره تحولات اخیر نوشت: عبارتهایی مانند اینکه به تروریستها و کسانی که آنان را می‌فرستند، حمله می‌کنیم، معادل این مسئله است که ارتش اسرائیل آماده هر سناریویی است، ولی هرگز آماده هیچ سناریویی نیست. هر فردی که درکی از این سناریوها داشته باشد، می‌داند که واقعا چیزی در کار نیست.

وی درباره تهدید صهیونیستها به ترور العاروی مدعی شد: هر کس بخواهد فرمانده‌ای را ترور کند، در بیانیه مطبوعاتی به وی هشدار نمی‌دهد، بلکه در زمانی که آماده نیست، او را غافلگیر می‌کند. چرا اسرائیل زمانی که قصد ندارد [این ترور] را عملی کند، این مسئله را علنی می‌کند؟».

امیر در پاسخ به سؤال خود گفت: پاسخ این است که سیاستمداران و نهادهای دفاعی (جنگی) واقعا قصد ندارد با غزه و به ویژه حماس وارد جنگ شوند.

در خصوص صالح العاروری، طی یک هفته گذشته بسیاری از محافل رژیم صهیونیستی و مقامات امنیتی و سیاسی این رژیم نوشته‌اند که او باید ترور شود. آن‌ها العاروری را مسئول عملیات‌های مسلحانه فلسطینی‌ها در کرانه باختری و غزه می‌دانند.

در این رابطه، وبگاه «زمان اسرائیل» نوشته است که تصمیم قطعی برای ترور این رهبر ارشد حماس گرفته شده است؛ اما نه در نشست کابینه امنیتی که به طور معمول چنین تصمیماتی در آن‌جا گرفته می‌شود، بلکه نتانیاهو و چند مقام دیگر در یک نشست محدودتر این تصمیم را گرفته‌اند.

 در واکنش به این تهدیدات، «اسماعیل رضوان» از رهبران جنبش حماس نیز به رادیو الاقصی گفت: «به اشغالگران در خصوص هرگونه حماقتی در ترور شیخ صالح العاروری یا هر یک از رهبران مقاومت هشدار می‌دهیم».

او تأکید کرد که جنبش حماس هرگز هیچ جنایتی را در حق مسجدالاقصی یا هر یک از رهبران و ملت فلسطین بی پاسخ نخواهد گذاشت.

پایان پیام/.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.