حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس گفت: قیام عاشورا نه تنها یک رویداد تاریخی، بلکه یک الگو برای مبارزه با ظلم و ستم در طول تاریخ شد و امام حسین(ع) نیز به عنوان نماد ایستادگی و فداکاری در برابر ظلم شناخته می‌شوند.

قیام عاشورا الگویی برای مبارزه با ظلم و ستم است

حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس مدیر حوزه علمیه استان یزد با اشاره به ایام اربعین حسینی اظهار داشت: قیام امام حسین(ع) در سال ۶۱ هجری قمری یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین وقایع تاریخ اسلام و بشریت به شمار می‌رود که درس آزادی به همه بشریت می‌دهد.

قیام عاشورا الگویی برای مبارزه با ظلم و ستم است

وی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) با قیام خود به‌دنبال احیای ارزش‌های اسلامی بود، گفت: پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) جامعه دچار انحرافاتی شد که حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برای جلوگیری از این انحرافات و احیای بسیاری از ارزش‌های دینی که مهجور و متروک مانده بود قیام و در این راه جان خود و اهل بیت خود را فدا کردند.

مدیر حوزه علمیه استان یزد، با بیان اینکه امام حسین(ع) نمی‌توانست شاهد فساد و ظلم حکومت یزید و زیرپا گذاشتن اصول دین باشد، ادامه داد: حکومت یزید نماد فساد، ظلم و بی‌عدالتی بود، امام حسین(ع) با همراهی اهل بیت‌(ع) خود به همه مسلمانان نشان دادند که باید در برابر ظلم ایستادگی کرد و نباید اجازه داد دین به ابزاری برای تأمین منافع شخصی تبدیل شود.

وی خاطرنشان کرد: قیام امام حسین(ع)، اقدامی برای حفظ هویت اسلامی و جلوگیری از انحرافات در دین بود، حضرت با فداکاری خود نشان دادند که حفظ دین و ارزش‌های آن از هر چیزی مهم‌تر است و در واقع قیام عاشورا نه تنها یک رویداد تاریخی، بلکه یک الگو برای مبارزه با ظلم و ستم در طول تاریخ شد و حضرت نیز به عنوان نماد ایستادگی و فداکاری در برابر ظلم شناخته می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس ابراز کرد: قیام امام حسین(ع) یک درس بزرگ برای تمام انسان‌ها است که نشان می‌دهد چگونه می‌توان در برابر ظلم ایستاد و برای حق و حقیقت مبارزه کرد، این قیام نه تنها در تاریخ اسلام بلکه در تاریخ بشریت تأثیرگذار بوده و آموزه‌های آن همچنان الهام‌بخش نسل‌های آینده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.