بالاخره این واحدها در زائرسرای رضوی خریداری می‌شود تا هم دانش‌آموزان مددجوی این مؤسسه بتوانند در سال چند روزی میهمان آن باشند و هم محلی امن و ارزان برای اسکان دیگر زائران آقا فراهم شود.

وقفی که از خیریه کلید خورد

برای آموزش حرفه‌اش به مددجویان و مشارکت در امور خیریه به آنجا رفته بود اما خیر بزرگ‌تری در انتظارش بود. انگار روزگار همه چیز را کنار هم چیده بود تا در آن زمان و مکان باشد و وقفی کند برای میهمانان حرم و بارگاه شمس‌الشموس(ع).

آمنه مدرسی عالم دیگر بانویی است که در این مسیر پا نهاده است. این بانوی تهرانی از خیرانی است که دغدغه اسکان زائران حضرت رضا(ع) را داشته و توانسته قدمی در این راه بردارد.

اسکانی برای مددجویان و سایر زائران

می‌گویند همنشین خوب نعمت است و چه همنشینی بهتر از آنکه نعمت محبت علی بن موسی‌الرضا(ع) را در دلت دوچندان کند. حکایت وقف این بانوی نیک‌اندیش هم از جایی شروع می‌شود که با خیران دیگری مانند خانم عبادانی آشنا می‌شود و روزهایی در مؤسسه خیریه محدث حضور می‌یابد که صحبت از خرید و وقف واحدهایی در زائرسرای رضوی برای زائران مشهدالرضا(ع) و استفاده مددجویان مؤسسه بوده است.

آمنه خانم خودش یک پا استاد خیاطی است و آموزشگاه خیاطی هم دارد. او در حرفه تخصصی‌اش هم از کار خیر غافل نبوده است و در این مؤسسه به مددجویان آموزش خیاطی می‌داده، اما انگار ثواب بزرگ‌تری انتظارش را می‌کشیده است. همان روزهایی که او در خیریه‌ محدث مشغول آموزش خیاطی بود، شهناز عبادانی و سایر حامیان مالی خیریه در تدارک خرید واحدهایی در زائرسرای رضوی بودند. اقدام زیبایی که دیگرانی چون او هم به آن تشویق و به اندازه توانشان در آن سهیم می‌شوند. آمنه خانم می‌گوید: «کاری نکردم که قابل گفتن باشد. در واقع این لطفی بوده که شامل حال من شده است» و ادامه می‎دهد: «مسئله اسکان مدجویان برای ما خیلی مهم بود. درواقع خانم شهناز عبادانی بودند که آن روزها این موضوع را پیگیری می‌کردند و توانستند موافقت آقای رئیسی را بگیرند. ما هم در کنار ایشان و دیگران توانستیم قدم کوچکی برداریم. خدا روح شهید رئیسی را شاد کند که به ما انگیزه این کار را دادند».

بالاخره این واحدها در زائرسرای رضوی خریداری می‌شود تا هم دانش‌آموزان مددجوی این مؤسسه بتوانند در سال چند روزی میهمان آن باشند و هم محلی امن و ارزان برای اسکان دیگر زائران آقا فراهم شود. سهم آمنه خانم هم در این کار خیر می‌شود مشارکت در خرید یکی از واحدهای ۴۵ متری زائرسرای رضوی.

انگار خانه خودمان است

آمنه خانم در این شصت و چند سالی که از خدا عمر گرفته بارها و بارها راهی مشهد آقا(ع) شده است. او هم مانند سایر واقفان واحدهای اقامتی زائرسرا سالی چند روز را همراه خانواده میهمان مشهد می‌شود و محیط آنجا را به تمامی واحدهای اقامتی و هتل‌های مشهد ترجیح می‌دهد. او می‌گوید: «وقتی به مشهد می‌آییم غیر از زائرسرا جای دیگری نمی‌رویم. آرامش و معنویت خاصی آنجاست. رفتار تمام پرسنل و مسئولان عالی است و امینت و آسودگی لازم برای همه زائران در آنجا فراهم است. ما تجربه اسکان در بسیاری از هتل‌های مشهد را داریم اما هم خودم هم خانواده‌ام همیشه محیط زائرسرا را به همه‌جا ترجیح می‌دهیم. انگار آنجا خانه خودمان است».

مدرسی عالم برای خدمت به علی بن موسی‌الرضا(ع) قدم دیگری هم برداشته و به‌تازگی سهمی هرچند کوچک در ساخت یکی از رواق‌های زیرسطحی حرم مطهر داشته است. وقتی صحبت به اینجا می‌رسد، آمنه خانم بغض می‌کند و می‌گوید: «من بابت همه این الطاف، خدا را شاکرم و فقط شرمنده‌ام که بیشتر از این نتوانستم خدمتگزار آقا(ع) باشم. از حضرت(ع) می‌خواهم شفاعت ما را بکنند. ان‌شاءالله همیشه زیر سایه ایشان جیره‌خوارشان بمانیم و لایق نگاه آقا(ع) باشیم».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.