رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از بررسی آئین‌نامه‌های پایش شایستگی‌های حرکتی و اختلالات گفتار و زبان نوآموزان خبر داد.

ایجاد واحدهای پایش شایستگی‌های حرکتی دانش‌آموزان استثنایی

حجت اله الماسی با بیان اینکه اولین جلسه شورای سازمان آموزش و پرورش استثنایی به عنوان رکن اول سازمان در ۱۴۰۳ امروز با حضور اعضا تشکیل شد، گفت: در این جلسه سه آیین نامه مورد بررسی اعضا قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: آیین نامه مالی سنجش نوآموزان بدو ورود مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد پس از اصلاح موارد مطرح شده، جهت تصویب به کمیسیون‌های تخصصی هیئت دولت ارسال شود. 

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهار کرد: آیین نامه دوم مربوط به ایجاد واحدهای پایش شایستگی‌های حرکتی دانش آموزان بدو ورود در همه مراکز سنجش و توانبخشی کشور است که مقرر شد با همکاری وزارت ورزش و جوانان و معاونت تربیت بدنی، وزارت آموزش و پرورش پس از تامین منابع انسانی و تجهیزاتی آن در شورای راهبردی توسعه مدیریت مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ شود. در این مراکز علاوه بر تشخیص مشکلات حرکتی دانش آموزان تقویت شایستگی‌های حرکتی آنها زیر نظر متخصصین موضوع انجام می‌شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، الماسی بیان کرد: مورد آخر هم آیین نامه مربوط به بررسی اختلال مربوط به گفتار و زبان بود که مورد توافق اولیه قرار گرفت که پس از نشست‌های کارشناسی با متخصصان سازمان بهزیستی و همچنین سازمان تعلیم تربیت کودک این دستورالعمل نهایی و ابلاغ شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.