عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: تکمیل ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار پروژه‌ نهضت ملی مسکن تنها در گرو ابلاغ و پرداخت تسهیلات ۸۰۰ میلیون تومانی است.

تکمیل بیش از ۲ میلیون پروژه ملی مسکن لنگِ ابلاغ وام ۸۰۰ میلیون تومانی

به‌گزارش قدس آنلاین، در حالی که از زمان اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن روند پرداخت تسهیلات ساخت مسکن از سوی بانک ها در دستور کار قرار گرفته است از همان ابتدا همکاری بانک ها با مشکلات و کوتاهی های زیادی همراه بوده است.

حال با توجه به آنکه از دو ماه پیش افزایش تسهیلات ساخت مسکن در شورای عالی مسکن به تصویب رسیده  و به ۸۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است؛ اما  هنوز از سوی بانک مرکزی ابلاغ نشده و در این بین تسهیلاتی به سازندگان پرداخت نمی شود.

در همین زمینه شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرده است: افزایش تسهیلات ساخت مسکن از جمله قوانین و مقررات است که باید از سوی بانک مرکزی ابلاغ شود و تاخیر در پرداخت این تسهیلات باعث ایجاد مشکلات زیاد برای  سازندگان خواهد شد.

وی افزود: در شرایط کنونی باید روند همکاری برای پرداخت تسهیلات بیشتر باشد تا بتوان امیدی پیدا کرد که بازار ساخت و ساز به سمت رونق پیش رود.

شاکری یادآور شد: در حال حاض تنها اقدامی که می شود سازندگان را پای کار برای اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن نگه داشت  همین تسهیلات ساخت و پرداخت آن از سوی بانک‌هاست که باید به مرحله اجرایی و عملیاتی شدن خود برسد.

عضو کمیسیون عمران مجلس یادآور شد: در شرایط کنونی باید اقدامات قابل توجهی برای تقویت و اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن انجام داد، چراکه اگر این پروژه ها با تاخیر به متقاضیان تحویل داده شود باعث کند شدن روند ساخت خواهد شد.

وی افزود: طبق قانون باید بانک ها ۲۰ درصد از تسهیلات خود را به بخش مسکن اختصاص دهند و اگراین موضوع به مرحله اجرایی نرسد باعث تاخیر در اجرای پروژه‌ها خواهد شد و ما به سمت کندی در روند اجرا پیش خواهیم رفت.

شاکری گفت: مجلس به طور قطع در کوتاهی اجرای این موضوع ورود کرده و پیگیر ابلاغ این تسهیلات خواهد شد، چراکه اگر این تسهیلات پرداخت نشود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار پروژه نهضت ملی مسکنی که در حال ساخت و در مراحل مختلف پیشرفت فیزیکی قرار دارد تکمیل نشده و در نتیجه برنامه ریزی که برای تقویت بازار مسکن انجام شده با مشکل روبرو شده و  بازار بهم می ریزد.

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: پرداخت تسهیلات ۸۰۰ میلیون تومانی به تصویب رسیده است و باید این وام از سوی بانک مرکزی ابلاغ شود تا بازار مسکن به سمت رونق و تولید هدایت شود و در نتیجه شاهد آثار مثبت و خوب این تسهیلات در بازار باشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.