رسانه‌های اسرائیلی از هرج‌ومرج در بخش‌های مختلف اقتصادی - از جمله انرژی، گردشگری، آموزش و سلامت - گزارش می‌دهند؛ حالتی که از انتظار برای پاسخ حزب‌الله و ایران به حملات اسرائیل ناشی شده است.

رسانه‌های اسرائیلی: انتظار، بازار را خسته کرده است و بخش‌های اقتصادی در هرج‌ومرج به سر می‌برند
تصویری از شهرک «المطله» درشمال فلسطین اشغالی پس از اصابت موشک حزب الله در مارس 2024

رسانه‌های اسرائیلی به هرج‌ومرج اقتصادی ناشی از انتظار برای پاسخ مقاومت اسلامی لبنان و جمهوری اسلامی ایران و اقدامات بعدی که توسط رژیم اشغالگر انجام می‌شود، پرداخته‌اند. تحلیلگر مسائل اقتصادی در شبکه ۱۳ تلویزیون «اسرائیل» با اشاره به گام‌های آماده‌سازی عملیاتی برای مقابله با حمله احتمالی حزب‌الله لبنان و ایران، گفت: «این دو هفته بازار را خسته کرد، زیرا بخشی از فعالیت‌های اقتصادی لغو شد و بخشی دیگر در سایه ترس عمومی کاهش یافت».

او همچنین با اشاره به ترس از برگزاری جشنواره‌ها و ناتوانی در مسئولیت‌پذیری در برابر احتمال تلفات مستقیم در منطقه و خسارات هنگفت به بخش گردشگری «اسرائیل» که با اعلام بسیاری از خطوط هوایی بین‌المللی مبنی بر لغو پروازهای خود به سرزمین‌های اشغالی آغاز و باعث افزایش تعداد اسرائیلی‌های سرگردان در فرودگاه‌های دیگر کشورها - علاوه بر خسارات وارده به تورهای گردشگری داخلی - شد، افزود: «ممکن است هتل‌ها و مناطق توریستی در شمال فلسطین اشغالی هم تحت‌تأثیر قرار بگیرند و با هرج‌ومرج امنیتی مواجه شوند».

این تحلیلگر اقتصادی، باتوجه‌به تمهیدات انجام شده توسط سکوهای گازی مسئول تأمین انرژی به‌ویژه برای بازار، در صورت اصابت موشک‌های حزب‌الله و ناتوانی سامانه‌های پدافند هوایی و گنبد آهنین در مقابله با آن‌ها، تأکید کرد: این اتفاق «نیاز شرکت‌های برق را به تأمین سوخت جایگزین برای بازار افزایش می‌دهد و آن‌ها را بر آن داشته است تا مخازن زغال‌سنگ را برای احتراق نیروگاه‌های جایگزین پر کنند».

وی همچنین باتوجه‌به اینکه این واقعیت، بیمارستان‌ها را برای آمادگی‌های ویژه و اولویت‌بندی‌های متفاوت آماده می‌کند، از مؤسسات پزشکی خواست خود را برای «سناریوی رخدادهای با تلفات و جراحات بالا» آماده کنند و درعین‌حال هشدار داد که این شرایط تا سپتامبر آینده - که مؤسسات آموزشی باید در سناریوهای جنگی مانور دهند - ادامه خواهد داشت. در همین زمینه، تحلیلگر امور اقتصادی «شبکه ۱۳» افزود: بودجه اضطراری مقامات محلی، آماده‌سازی سرپناه‌ها و آمادگی برای فعالیت‌های مربوط به شهرداری، علاوه بر نیاز اکیپ‌ها و مددکاران اجتماعی، بار را بر دوش رژیم و جبهه داخلی سنگین می‌کند.

منبع: المیادین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.