پویا اسبقی که هدایت الریان قطر را بر عهده دارد، خوشحال است که بازی تیمش مقابل استقلال و پرسپولیس در لیگ نخبگان آسیا به میزبانی قطر برگزار می‌شود و آنها مجبور به بازی مقابل هزاران هوادار در ورزشگاه آزادی نیستند.

 شانس آوردیم به آزادی نمی‌آییم

قرعه‌کشی لیگ نخبگان آسیا برگزار شد و بر همین اساس الریان قطر که هدایتش بر عهده پویا اسبقی، سرمربی جوان ایرانی است باید مقابل استقلال و پرسپولیس بازی کند. اسبقی بعد از تجربه مربیگری در گفله، گوته‌بورگ و تیم زیر ۲۱ ساله‌های سوئد و همچنین بارنزلی در چمپیونشیپ و ستاره سرخ بلگراد، فصل قبل روی نیمکت الشمال نشست و موفق شد این تیم را در لیگ ستارگان قطر حفظ کند. همین موفقیت باعث شد تا هدایت الریان به این مربی ۳۸ ساله پیشنهاد شود و او روی نیمکت نایب‌قهرمان فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳ لیگ ستارگان قطر بنشیند.

الریان این فصل باید در سه جبهه بجنگد که یکی از آنها لیگ نخبگان آسیا است. پویا اسبقی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره بازی مقابل استقلال و پرسپولیس اینگونه صحبت می‌کند: «همه تیم‌های حاضر در لیگ نخبگان قدرتمند هستند و قهرمان. در این مسابقات حریف آسان وجود ندارد و با توجه به ساز و کار جدیدی که وجود دارد، باید با ۸ رقیب قوی و درجه یک بازی کنیم. همه می‌دانند که این دوره سخت‌تر از سال‌های قبل است و استقلال و پرسپولیس هم از جمله حریفان سرسخت ما محسوب می‌شوند. خیلی خوشحالم از اینکه در خانه با استقلال و پرسپولیس بازی می‌کنیم. واقعاً تقابل با این تیم‌ها در تهران کار دشواری است و شانس آوردیم که این اتفاق رخ نداد.»

اسبقی در ادامه می‌گوید: «شما بهتر از من می‌دانید که برای بازی‌های استقلال و پرسپولیس در آسیا، ۱۰۰ هزار نفر به ورزشگاه می‌آیند و یار دوازدهم آنها می‌شوند. استقلال و پرسپولیس بیشترین طرفدار را در سطح آسیا دارند و خیلی خوب شد که بازی ما مقابل آنها در قطر و به میزبانی خودمان برگزار می‌شود. البته برای شخص من که ایرانی هستم، قشنگ و جذاب می‌شد که به تهران بروم و الریان را در ورزشگاه آزادی مقابل استقلال و پرسپولیس هدایت کنم. اگر فقط به خودم فکر می‌کردم، این اتفاق جالب بود اما من سرمربی الریان هستم و باید نتایج تیم برایم در اولویت باشد. بنابراین اگر بخواهیم بازی‌ها را ببریم، بهتر است در قطر میزبان این دو تیم باشیم.»

سرمربی ایرانی الریان درباره شناختش از استقلال و پرسپولیس می‌گوید: «از این دو تیم شناخت نسبی دارم و باید آن را به روز کنم. تا الان مقابل تیمی ایرانی قرار نگرفته‌ام و این اتفاق برای اولین بار رخ خواهد داد. همچنین از لحاظ اینکه ایرانی‌ها بیشتر با من هم آشنا شوند. این رویارویی خوب است و از آن استقبال می‌کنم. در سال‌های اخیر بارها بحث حضور من در فوتبال ایران مطرح بوده اما هیچوقت رسمی نشده و به نتیجه نرسیده است.»

بعد از حضور اسبقی در الریان، او از امید ابراهیمی که شاگردش در الشمال بود، جدا شد. اسبقی در این باره می‌گوید: «بله، من و امید دیگر در یک تیم نیستیم اما خوشبختانه او هنوز در قطر حضور دارد و گاهی همدیگر را از نزدیک می‌بینیم. امید یک بازیکن حرفه‌ای است و این فصل هم یکی از بازیکنان مهم و کلیدی الشمال محسوب می‌شود.»

اسبقی هدفگذاری الریان برای فصل ۲۰۲۵-۲۰۲۴ را اینگونه ترسیم می‌کند: «این فصل باید در سه جبهه مبارزه کنیم. لیگ ستارگان قطر و جام امیر و همچنین لیگ نخبگان آسیا. بازی‌های پرفشاری پیش رو داریم و باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که در تمام مسابقات با آمادگی کامل وارد زمین شویم. برای ما مهم است که در تمام تورنمنت‌ها موفق باشیم و این هدف اصلی‌مان محسوب می‌شود.»

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.