مجموعه «هیچ‌جوری‌ترین اختراعات دنیا» نوشته زهرا شاهی توسط نشر افق منتشر و راهی بازار نشر شد.

چاپ مجموعه ایرانی «هیچ‌جوری‌ترین اختراعات دنیا» برای بچه‌ها

به گزارش قدس آنلاین به نقل از دفتر نشر مجموعه سه‌جلدی «هیچ‌جوری‌ترین اختراعات دنیا» نوشته زهرا شاهی به‌تازگی توسط نشر افق منتشر و راهی بازار نشر شده است. تصویرگری این‌مجموعه توسط غزاله بیگدلو انجام شده و مخاطبانش بچه‌های گروه سنی ب و ج هستند. رمان‌های مجموعه پیش‌رو در گروه داستان‌های تخیلی و طنزآمیز جا دارند.

شخصیت‌های اصلی این‌مجموعه فری و وزی خواهر و برادر دوقلوی دوازده ساله‌ هستند که عشقشان این است که چیزی اختراع کنند. این برادر و خواهر چیزهای زیادی اختراع کرده‌اند ولی هیچ کدامشان کار نکرده است. روزی که به عنوان تنها مخترعان محل به مراسم «تقدیر از مخترع برتر» دعوت می‌شوند خیلی ذوق می‌کنند. اما دختر همسایه را به عنوان مخترع برتر محل معرفی می‌کنند. در بازدید از نمایشگاه اختراعات هم چیزهای عجیبی می‌بینند. اختراعات دختر همسایه مدل پیشرفته‌ اختراعات آنها است؛ با این تفاوت که همه‌شان کار می‌کنند. فری و وزی مطمئن‌اند دختر همسایه اختراعاتشان را دزدیده اما باید این‌مساله را ثابت کنند.

این‌موضوع اولین‌جلد از مجموعه «هیچ‌جوری‌ترین اختراعات دنیا» است که با عنوان «رز + اختراع + فندک» چاپ شده است.

این‌کتاب با ۱۴۴ صفحه مصور، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۱۳۰ هزار تومان منتشر شده است.

«مادر + نامادر + سیب‌زمینی سرخ‌کرده» عنوان دومین‌جلد از مجموعه پیش‌روست که قصه‌اش کمی پیچیده‌تر از جلد اول است. مامان فری و وزی دو شخصیت دارد؛ یک شخصیتش مهربان و همراه است و شخصیت دیگرش سخت‌گیر و بداخلاق. دوقلوها هم در حالت اول، «مادر» و در حالت دوم «نامادر» صدایش می‌کنند. مشکل این است که مامان بیشتر وقت‌ها در حالت نامادر است. اما عجیب اینجاست که هروقت از خانه بیرون می‌رود، به شکل مادر در خانه ظاهر می‌شود.

در ادامه قصه، مادر سخت‌گیرتر می‌شود و تمام تفریحات تابستانی، حتی اختراع کردن را برای بچه‌ها ممنوع اعلام می‌کند. برای همین فری و وزی تصمیم می‌گیرند وسیله‌ای اختراع کنند تا مامان را همیشه در حالت مادر نگه دارند اما پی به یک‌راز عجیب می‌برند...

این‌کتاب هم با ۱۲۰ صفحه مصور، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۱۲۰ هزار تومان به چاپ رسیده است.

سومین‌جلد از مجموعه «هیچ‌جوری‌ترین اختراعات دنیا» هم «آقای مخفی + کروکودیل گیاهخوار _ دزد دریایی» نام دارد. در این‌جلد پای مادربزرگ دوقلوها هم که یک‌مخترع است، به قصه باز می‌شود. قرار است مادربزرگ چندروزی از روی گوی دریایی‌اش به خشکی پا گذاشته و به دیدن خانواده فری و وزی بیاید. دوقلوها خیلی خوشحال‌اند و برای خوش‌آمدگویی به مادربزرگشان یک‌دستگاه خوشامدگویی اختراع می‌کنند. با این‌حال وقتی با مادربزرگ مواجه می‌شوند، همه تصوراتشان به هم می‌ریزد. چون مادربزرگ مخترع اصلا شبیه مادربزرگ‌های معمولی نیست. تازه فری و وزی بعد از مدتی متوجه می‌شوند برای اجرای نقشه‌ای عجیب و غریب به دیدن آن‌ها آمده است. اما دیگر دیر شده و دوقلوها در گوی دریایی اسیر شده‌اند...

در قسمتی از این‌کتاب می‌خوانیم:

دزد لاغره گفت: «انتخاب دیگه‌ای ندارین پیری، اگه اینجا بمونین، مرگتون ردخور نداره. راستیاتش اینه که ما داریم بهتون لطف می‌کنیم.»

وزی گفت: «من یه پیشنهاد دارم! چطوره وقتی اون‌ها نجاتمون دادن قایقشون رو ندزدیم؟»

دزد چاقه گفت: «نقشه‌مون تغییر نمی‌کنه. بجنبین، وگرنه قایخ ازمون دور می‌شه.»

وزی گفت: «چاره‌ای نیست، مامان‌بزرگ. ما نمی‌تونیم توی این‌جزیره تنها بمونیم.»

مامان‌بزرگ گفت: «ما توی این‌جزیره تنها می‌مونیم، ولی سوارقایق دزدی نمی‌شیم. بچه‌ها بیاین بریم.»

و ول کرد و رفت طرف جنگل. دزد لاغره گفت: «پس خدا بیامردزدتون.»

و رفتند لب دریا و کلی به سمت قایق داد زدند و دست تکان دادند.

بالاخره سرنشینان قایق متوجهشان شدند و آمدند طرف ساحل.

دزد لاغره از خوشحالی پرید هوا و پشتک زد. دزد چاقه هم پرید هوا و خواست پشتک بزند که با مغز خورد زمین.

این‌کتاب با ۱۵۲ صفحه مصور، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۱۵۵ هزار تومان منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.