رئیس مرکز بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پول‌شویی سازمان امور مالیاتی از شناسایی نزدیک به ۵۰۰ میلیارد ریال درآمد کتمان شده توسط یک مؤدی حقوقی در اصفهان خبر داد.

کشف فرار مالیاتی ۵۰ میلیارد تومانی یک مرکز تصویربرداری پزشکی/شناسایی ۱۲۱ فعال اقتصادی فاقد پرونده مالیاتی در صنف طلا

به گزارش قدس آنلاین از سازمان مالیاتی، شاهین مستوفی امروز ۲۹ مرداد با اشاره به فرار مالیاتی یک مؤدی حقوقی فعال در زمینه تصویربرداری پزشکی در اصفهان اظهار داشت: متعاقب انجام تحقیقات وسیع میدانی به عمل آمده و انجام بازرسی مالیاتی در اجرای ماده (۱۸۱) قانون مالیات‌های مستقیم مشخص شد شرکت یاد شده در فاصله سنوات ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۱ قریب به ۵۰۰ میلیارد ریال از درآمد خود را کتمان کرده است.

مستوفی افزود: کتمان درآمد مؤدی فوق به نحوی بوده است که میزان درآمد ابرازی ۵۳ میلیارد تومانی مؤدی با بررسی اسناد و مدارک حاصل از بازرسی انجام شده به بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: مؤدی مذکور نسبت به استفاده از دستگاه کش‌لس به‌صورت نامتعارف (شخصی)، استفاده از حساب اشخاص ثالث و استفاده از دستگاه کارت‌خوان متعلق به مشاغل دیگر در محل فعالیت خود اقدام کرده است که در این راستا مراتب جرم مالیاتی ایشان احراز شده و موضوع در اجرای ماده (۲۷۴) قانون مالیات‌های مستقیم از طریق مراجع قضایی مورد پیگیری قرار گرفته است.

مستوفی با اشاره به شناسایی ۱۲۱ فعال اقتصادی فاقد پرونده مالیاتی در صنف طلا در تهران اظهار داشت: با توجه به گزارش‌های مردمی دریافت شده توسط سازمان امور مالیاتی و پس از بازدید میدانی از فعالان صنف طلا در منطقه سنگلج تهران مشخص شد تعداد قابل توجهی از کسبه صنف مذکور در واحدهای مسکونی دارای تغییر کاربری در حال فعالیت هستند.

وی افزود: در نتیجه بررسی‌ها و تحقیقات به‌عمل آمده، ۱۲۱ فعال اقتصادی فاقد پرونده مالیاتی شناسایی شدند که ضمن تشکیل پرونده مالیاتی برای آنان، اوراق تشخیص مالیات بر درآمد عملکرد سال ۱۳۹۷ ایشان صادر و به آنان ابلاغ شد.

مستوفی خاطرنشان کرد: پرونده مالیاتی عملکرد سنوات آتی این افراد نیز در دست رسیدگی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.