تولیت آستان مقدس احمدبن موسی حضرت شاهچراغ (ع) به اهمیت مساجد در تحقق جهاد تبیین مورد نظر مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت : این مکان های مقدس در جریان پیروزی انقلاب اسلامی هم به عنوان پایگاه اصلی۵۷ انقلاب مردمی ایفای نقش کردند.

 مساجد نقش محوری در تحقق جهاد تبیین دارند

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری روز پنجشنبه در گردهمایی اصحاب مساجد فارس، اظهار کرد: مسجد در فرهنگ اسلام بسیار مهم است و از ارکان سه گانه فرهنگسازی اسلام یعنی مسجد، مدرسه و خانه به ‌شمار می‌رود.

وی افزود: بی‌تردید مسجد که مرکز ذکر و عشق و ابراز بندگی به خداوند است، به پایگاه انسان سازی و مبارزه با استکبار تبدیل می‌شود و همواره در تقابل کامل با ظالمان تاریخ موثر بوده است.
کلانتری ادامه داد: مسجد تراز اسلامی در آیه ۱۰۸ سوره توبه توصیف شده که بر پایه تقوا استوار شده و برکات گوناگونی را داشته و دلهای پاک را به سوی خود جلب می‌کند.
تولیت آستان احمدی شاهچراغ(ع) با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر جهاد تبیین به عنوان فرضیه‌ای واجب، عینی و فوری، گفت: برای یک عالم دین و اصحاب مسجد بهترین پایگاه برای جهاد تبیین مسجد است.
وی بیان کرد: امروز جوانی که به آسانی گرفتار جنگ شناختی می‌شود و در هجمه عظیم دشمنان نیازمند تبیین است باید این تبیین هم به صورت عملی و هم لسانی انجام شود چرا که قرآن کریم بر اثرگذاری اسوه حسنه در رفتار و عمل تاکید دارد.
کلانتری گفت: مسجد پایگاه اصلی تبیین عملی و لسانی معارف اسلامی است و متولیان امر مسجد و مسئولان مرکز هماهنگی امور مساجد، تبلیغات اسلامی و حوزه‌های علمیه به احیای مساجد در تراز قرآن کریم توجه داشته باشند.

ساخت و احیای خانه‌های عالم با ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار
رئیس شورای رسیدگی به امور مساجد فارس در ادامه این همایش با اشاره به برخی از طرحهای اجرا شده مرتبط با مسجد به کمک دستگاه‌های مختلف استان، گفت: طرح احیای محلات مسجد محور با اعتبار ۷۰۰ میلیارد ریال اجرایی شده است.

حجت‌الاسلام حسین امیدی افزود: طرح امام محله با حضور ۷۰۰ امام محله، تشکیل شورای صلح و سازش برای حل تعارضات در مسجدها با مشارکت دادگستری، انعقاد تفاهم نامه با اوقاف برای اصلاح هیات امنا و ارکان مسجد، تعریف آیین نامه های برپایی مراسم و آیین ها در مساجد و آغاز نهضت پژوهش در مسجدها از این اقدامات است.

وی ادامه داد: با همکاری تبلیغات اسلامی برای فعالیت چهار هزار و ۲۰۰ مبلغ و مبلغه در مساجد برنامه ریزی شده است.

امیدی اعلام کرد: ساخت و احیای خانه‌های عالم مساجد با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریالی اجرایی شده است.

وی اضافه کرد: آمار مساجد استان فارس تهیه و بروز رسانی شده تا اطلسی از مسجدهای استان تدوین شود.

تولیت آستان شاهچراغ (ع): مساجد نقش محوری در تحقق جهاد تبیین دارند

فارس ۸۱۳مسجد غیرفعال دارد

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر فارس در این گردهمایی با اشاره به اهمیت و جایگاه مسجد در جامعه اسلامی گفت: متاسفانه امروز برخی از مساجد استان وضعیت خوبی ندارند.

سرهنگ قاسم علیپور افزود: باید در راستای لبیک به ندای رهبری، مسجد تراز اسلامی در استان شکل گیرد.

وی ادامه داد: از بیش از پنج هزار مسجد فارس، ۸۱۳ مسجد عملا فعال نیست.

علیپور گفت: اقدامات انجام شده، به تازگی منجر به احیا و فعالسازی ۱۰۶ مسجد شده است.

تولیت آستان شاهچراغ (ع): مساجد نقش محوری در تحقق جهاد تبیین دارند

در پایان این آیین از ارکان برگزیدگان مساجد فارس شامل امام جماعت، کانون‌های فرهنگی مساجد، بسیج مساجد، خادمان برتر تجلیل شد.

در این آیین از کتاب " مسجد تراز اسلامی از دیدگاه آیت‌الله دژکام" نوشته عرفان عباسی نیز رونمایی شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.