آیت‌الله سید مجتبی حسینی، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در عراق، در دیدار با علمای اهل سنت جمهوری اسلامی، شرکت کننده در راهپیمایی اربعین حسینی (ع) بر اهمیت وحدت میان شیعه و سنی تأکید کرد.

دیدار علمای اهل سنت ایران با نماینده مقام معظم رهبری در عراق

نماینده ولی رهبر معظم انقلاب در عراق در این دیدار که روز جمعه در نجف اشرف برگزارشد در سخنانی، گفت که شیعیان و اهل سنت به مثابه یک پیکر واحد هستند و باید با انسجام و همبستگی در کنار یکدیگر باشند.

آیت الله مجتبی حسینی با یادآوری دوران پس از سقوط صدام، به نقش آمریکا در ایجاد فتنه و تفرقه میان شیعه و سنی در عراق اشاره کرد و گفت که دشمنان با تحریک دو طرف، به دنبال ایجاد جنگ داخلی بودند.

وی در ادامه با اشاره به دیدار خود با یکی از مراکز متهم به همکاری با گروههای تروریست‌هادر آن دوران گفت که پس از دیدار با آنان، قرار شد «ملتقی الفکر الاسلامی» مشترکی بین شیعه و سنی تشکیل شود که منجر به برگزاری کنفرانس‌هایی با حضور ۱۲ مؤسسه شیعه و سنی شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنانش به موضوع اربعین حسینی و فلسفه قیام امام حسین (علیه السلام) پرداخت و تأکید کرد که امام حسین (ع) تنها متعلق به شیعیان نیست، بلکه امام حسین متعلق به همه مسلمانان است و محبت اهل بیت (علیهم السلام) میان همه مذاهب اسلامی مشترک است به‌طوری که حتی در مراسم‌های اهل سنت در مناطق مختلف جهان، مانند لبنان، سوریه، کردستان و آفریقا، شاهد عشق و علاقه شدید به اهل بیت (علیهم السلام) هستیم .

آیت الله سید مجتبی حسینی، اربعین و عاشورا را دو محور اساسی برای وحدت مسلمانان دانست و گفت که نباید اهل سنت را میهمان اربعین حسینی دانست، بلکه آنان نیز صاحب‌عزا هستند و برای امام حسین (علیه السلام) احترام ویژه‌ای قائل‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش منفی انگلیس و آمریکا در ایجاد تفرقه میان مسلمانان پرداخت و گفت که این کشورها با حمایت از جریان‌های تندرو در میان شیعه و سنی، به دنبال گسترش دشمنی‌ها هستند.

آیت‌الله حسینی در ادامه با انتقاد از نفوذ فرهنگ غرب در کشورهای اسلامی از جمله عراق، گفت که مؤسسات فرهنگی آمریکایی با هدف تخریب فرهنگ اسلامی و تضعیف اعتقادات دینی در عراق فعالیت می‌کنند و جوانان را به بی‌بندوباری و دوری از دین ترغیب می‌کنند

وی در ادامه با اشاره به برخی اقدامات انجام شده از زمان حضور خود در عراق و ارتباط نزدیک با بزرگان اهل سنت این کشور، افزود: با حضور در مراکز علمی و مؤسسات اهل سنت در بغداد و دیگر استان‌های سنی نشین، به تقویت وحدت و همبستگی میان مسلمانان گام برداشته شده است

نماینده ولی رهبر معظم انقلاب در عراق در پایان سخنان خود به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اشاره کرد و گفت که این جنایات نه‌ تنها آبروی رژیم صهیونیستی و حامیان غربی‌اش را برده است، بلکه موجب افزایش حمایت جهانی از مقاومت اسلامی در پی داشته است. .

در ادامه این دیدار تعدادی از علمای اهل سنت حاضر در نشست به ارائه دیدگاهها، نظرات و پرسش‌های خود پردازند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.