یکی از معاونان ساترا با اشاره به حواشی پیش آمده برای سریال «غربت» و برنامه «جوکر ۲» توضیحاتی در این زمینه ارائه کرد.

جزئیات جدید از توقیف آثار خانگی/«جوکر» زنان قربانی نسخه آقایان شد

انتشار بدون مجوز برنامه «جوکر ۲» و سریال «غربت» در روزهای گذشته با برخی حواشی همراه بود و در نهایت سریال «غربت» به دلیل توهین به عرب زبانان کشور امروز توسط دادستانی تهران توقیف شد.

علی‌اکبر محمودی مهریزی معاون پایش و نظارت ساترا درباره سرنوشت «جوکر ۲» به خبرنگار مهر گفت: تهیه کننده، کارگردان و مدیر رسانه فیلیمو متعهد شده بودند ابتدا نسخه بارگذاری شده «جوکر ۲» آقایان را اصلاح و دوباره بارگذاری کنند و طی ۲۰ روز تمام قسمت‌های «جوکر ۲» قسمت بانوان تدوین و سپس در شورای مجوز انتشار ساترا بررسی شود.

وی اضافه کرد: الان تنها راه این است که فیلیمو هر چه زودتر مطابق تعهد خود عمل کند.

مهریزی درباره سریال «غربت» با شرح ماجرایی که منجر به توقیف این سریال شد، توضیح داد: متأسفانه سریال «غربت» بدون مجوز تولید شد و با طراحی شیوه‌ای نامناسب برای دور زدن قانون تولید برنامه‌های نمایش خانگی ساخته شده بود. در عین حال ساترا با هدف جلوگیری از تضییع سرمایه گذاری‌های مادی انجام شده در این سریال، آن را در شورای صدور مجوز مطرح کرد و از آنجا که اشکالات زیاد محتوایی این سریال امکان اصلاح در مدت زمان کم را نداشت، ساترا به سکوی نماوا اعلام کرد که آماده همکاری است تا پس از اصلاح موارد اعلام شده از سوی ساترا، مجوز انتشار صادر شود.

وی اضافه کرد: با این حال نماوا اقدام به انتشار این سریال بدون اعمال اصلاحات کرد و سه قسمت از سریال بدون مجوز منتشر شد که در قسمت سوم شاهد اعتراض گسترده عرب زبانان کشور بودیم و البته شکایت ساترا هم در مراجع قضائی قبل از این اعتراضات ثبت شده بود.

همچنین مهران ده نمکی، عضو مجمع تحلیلگران ساترا در خصوص اطلاعیه سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی درباره «جوکر ۲» و سریال «غربت» گفت: محتوای سریال «غربت» ایرادات زیادی داشت که فعلاً بخشی از آن در همین سه قسمت اول مشخص شد و باعث اعتراضات عرب زبانان کشور شد، علاوه بر این در سریال «غربت» شاهد استعمال شدید مواد مخدر بر خلاف آئین نامه‌های محتوایی ساترا بودیم و در قسمت‌های بعدی اگر اصلاحات ساترا اعمال نمی‌شد شاهد صحنه‌هایی بودیم که قطعاً باعث اعتراضات گسترده‌تر اقشار مختلف جامعه می‌شد. بنابراین اگر این سریال امروز توسط دادستانی توقیف نمی‌شد، وضعیت بسیار بدتری در قسمت‌های آینده رقم می‌خورد.

تهیه‌کننده و کارگردان برنامه «کافه نقد» در ادامه تأکید کرد: حقیقتاً هیچکس از توقیف یک اثر هنری در کشور خوشحال نیست و امیدواریم این سریال با اعمال اصلاحات شورای صدور مجوز ساترا در هفته‌های آینده از توقیف خارج شود، البته شاید الان برای اعمال اصلاحات دیر شده باشد چون طبق اعلام دادستانی استان تهران این سریال امروز توقیف شد.

این عضو شورای راهبری مجمع رصتا همچنین در خصوص برنامه «جوکر ۲» گفت: اطلاعیه ساترا در خصوص برنامه «جوکر ۲» ربطی به «جوکر» زنان ندارد و در حقیقت ساترا اعلام کرده است چنانچه برنامه «جوکر ۲» مردان اصلاح نشود طبق اطلاعیه قبلی که صادر کرده بود ناچار است از طریق مراجع قضائی جلوی ادامه روند انتشار «جوکر ۲» را بگیرد که امیدواریم با همکاری فیلیمیو به سرعت شاهد اصلاح قسمت‌های اعلام شده از سوی ساترا باشیم و مشکل پخش ادامه قسمت‌های «جوکر ۲» نیز حل شود.

منبع: خبرگزاری مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.