آخرین تحولات لبنان

به همت مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی، مجموعه‌ای «پوستر» و «موشن پوستر» ویژه چهار مناسبت خاص دهه پایانی ماه صفر، تولید شد.

 تولید مجموعه چهارگانه «پوستر» و «موشن پوستر» ویژه مناسبت‌های دهه پایانی صفر

این مؤسسه باهدف بزرگداشت مناسبت‌های دهه پایانی ماه صفر از جمله اربعین حسینی، رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع)، چهار پوستر مناسبتی را در قالب یک مجموعه پوستر، طراحی کرد.

طراحی پوسترهای این مجموعه چهارگانه توسط هادی مهری با فرمی مشابه آثار چاپ سنگی، در فضایی مدرن و متفاوت و همچنین دیجیتال، انجام شده است.
این پوسترها به احادیث و القاب ائمه اطهار (ع) باتوجه‌به هر مناسبت دهه آخر صفر، مزین شده است. در این میان، انتخاب حدیث یا شعر هر پوستر متناسب با مضمون القاب مورداستفاده در آن انجام شده که با تصویرسازی آثار نیز هم‌خوان است، به‌عنوان‌مثال، در پوستر مزین به «انیس النفوس» که ویژه سالروز شهادت امام رضا (ع) طراحی شده است، حدیثی با عبارت «امام، مونسی دلسوز، پدری مهربان و برادری همدل است»، به چشم می‌خورد.
 همچنین در پوستر «خاتم‌الانبیا (ص)» که به مناسبت سالروز رحلت حضرت محمد مصطفی (ص) تهیه شده، عبارت «به‌راستی من برای به کمال رساندن اخلاق زیبای انسانی، مبعوث شدم»، قابل‌رؤیت است.
در پوستر «کریم اهل‌بیت (ع)» نیز که ویژه سالروز شهادت امام حسن مجتبی (ع) طراحی شده، حدیثی با عبارت «بخشیدن پیش از طلب‌کردن از بزرگ‌ترین سروری‌هاست»، به چشم می‌خورد.
در پوستر ویژه اربعین حسینی هم عبارت‌های «زیر شمشیر غمش، رقص‌کنان باید رفت/ هرکه شد کشته او، نیک سرانجام افتاد» و «حُب الحسین یَجمَعُنا»، قابل‌مشاهده است.


 تولید ۴ موشن پوستر

 این مجموعه پوستر دارای پیوست رسانه‌ای برای انتشار در بستر مجازی در قالب چهار موشن پوستر است، این آثار گرافیکی با تکنیک «موشن پوستر» در مدت حدود ۳۰ ثانیه، در مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی، تهیه شده که متحرک‌سازی آن‌ها را مهدی عظیما و آهنگ‌سازی موسیقی آثار را مهدی اسکندری، برعهده داشته است.
این پوسترها و موشن پوسترها در ایام پایانی ماه صفر در مناسبت خاص خود منتشر می‌شود؛ چنان‌که آثار مرتبط با اربعین حسینی در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است و توزیع پوسترهای ایام پایانی ماه صفر در موکب‌های مسیرهای منتهی به حرم مطهر و مراکز مهم فرهنگی، در دستور کار قرار دارد.
لازم به ذکر است، مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی به‌منظور گرامیداشت مناسبت‌های ملی و مذهبی گوناگون، آثار متنوعی همچون پوستر، موشن پوستر، نماهنگ، پادکست و...، با محوریت مکتب هنر رضوی در طول سال تولید می‌کند؛ چنان‌که به مناسبت دهه آخر ماه صفر، امسال نیز آثار ارزشمندی تهیه شده است.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.