مرکز اطلاع‌رسانی پلیس در سومین اطلاعیه خود پیرامون مرگ جوانی در بازداشتگاه پلیس لاهیجان از عزل فرمانده انتظامی این شهرستان خبرداد.

اطلاعیه شماره ۳ پلیس درمورد حادثه لاهیجان/ فرمانده انتظامی لاهیجان عزل شد

در سومین اطلاعیه مرکز اطلاع‌رسانی فراجا در خصوص مرگ یک جوان در بازداشتگاه پلیس لاهیجان آمده است: « همان‌گونه که در اطلاعیه‌هایِ قبلی به آگاهی هموطنان شریف  رسانده شد فرمانده کل انتظامی کشور بر مبنای اصل "پاسخگویی" و "مسئولیت‌پذیری" بلافاصله پس از رخداد دردآور  لاهیجان گروهی مرکب از کارشناسان‌  زبده بازرسی کل فراجا را به محل اعزام تا ابعاد حادثه را به دقت بررسی و نتیجه را برای اتخاذ تصمیم لازم اعلام کنند.

اینک  براساس گزارش‌ها و بررسی‌های کارشناسی؛ فرمانده کل انتظامی کشور ضمن تسلیتِ مجدد و همدردی با خانواده‌ داغدیده مرحوم میرموسوی تصمیماتِ جدیدِ زیر را اتخاذ و جهت اجرا ابلاغ کرد:

۱. فرمانده انتظامی شهرستان لاهیجان به سبب عدمِ نظارت کافی  بر عملکرد و رفتار کارکنان عزل شد.

۲. به سبب پیچیدگی موضوع، نتیجه‌گیری نهایی پیرامون "علت تامه" فوتِ مرحوم میرموسوی  منوط به  گزارش‌ قطعی پزشکی قانونی است.

۳.  خدمات شبانه روزی قاطبه ماموران و کارکنان متعهّد  پلیس  و ارائه خدمتِ صادقانه  به مردم از مرز تا شهر و روستا، همواره مورد ستایش قرار گرفته و حادثه اخیر، اتفاقی استثنایی  است  و خدشه ای به آن وارد نمی‌آورد.

کماکان پلیس خود را نسبت به شهروندان مسئول و ملزم به  پاسخگویی دانسته و هرگز رفتار غیرمتعارف و نامطلوب را تأیید نمی‌کند.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.