موکب رسانه‌ای امام رضا(ع)

۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۰
کد خبر: 1008956

ارتش آمریکا اعلام کرد هفت سرباز آمریکایی در عملیاتی که علیه داعش خوانده شده در غرب عراق زخمی شدند.

زخمی شدن ۷ سرباز آمریکایی در عراق

قدس؛ الجزیره به نقل از یک مقام پنتاگون گزارش داد: در عملیاتی که در عراق علیه داعش انجام شد، هفت سرباز آمریکایی زخمی شدند.

این در حالی است که فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) مدعی شد ۱۵ داعشی در عملیاتی که با نیروهای امنیتی عراق انجام داد، کشته شدند.

سنتکام در بیانیه‌ای از طریق «ایکس» گفت: «نیروهای فرماندهی مرکزی ایالات متحده و نیروهای امنیتی عراق در ساعات اولیه ۲۹ اوت (پنجشنبه) یک حمله مشترک در غرب عراق انجام دادند که منجر به کشته شدن ۱۵ عضو داعش شد.

سنتکام اشاره کرد که عناصر داعش به «چند سلاح، نارنجک دستی و کمربندهای انفجاری "انتحاری"» مسلح بودند.

این نهاد تروریستی آمریکا ادعا کرد که هیچ نشانه‌ای از تلفات غیرنظامیان وجود ندارد.

فرماندهی مرکزی ایالات متحده افزود: «این عملیات رهبران داعش را هدف قرار داد تا توانایی داعش برای برنامه ریزی، سازماندهی و انجام حملات علیه غیرنظامیان عراقی علاوه بر شهروندان، متحدان و شرکای آمریکایی در منطقه و فراتر از آن را متفرق کرده و کاهش دهد.»

سنتکام ادامه داد: نیروهای امنیتی عراق به تفتیش مکان‌هایی که مورد حمله قرار گرفته‌اند ادامه می‌دهند.

سنتکام در پایان بیانیه خود بدون در نظر گرفتن اینکه داعش دست پرورده خود آمریکا است با ادعای اینکه «داعش همچنان تهدیدی برای منطقه، متحدان و کشور ایالات متحده است»، گفت: همراه با ائتلاف و شرکای عراقی به تعقیب این تروریست‌ها ادامه خواهند داد.»

در ۱۰ ژوئن ۲۰۱۴، داعش کنترل موصل در استان نینوا در شمال عراق را به دست گرفت. «خلافت خودخوانده آن» پس از ۱۹ روز اعلام شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.