موکب رسانه‌ای امام رضا(ع)

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: یک کاروان ۱۲۰ نفره عراقی مقیم تهران حرکت خود را آغاز کرده و روز شهادت امام رضا(ع) به مشهد خواهند رسید.

حرکت کاروان ۱۲۰ نفره عراقی مقیم تهران به سمت مشهد

به گزارش قدس خراسان، حسین رضایی در خصوص میزان ورود زائران پیاده امام رضا(ع) به مشهد اظهار کرد: تا شب گذشته بیش از ۲۴ هزار زائر پیاده وارد مشهد شده‌اند. همچنین بیش از ۷۰ هزار زائر پیاده نیز شب گذشته در محل‌های اسکان شبانه مسیرهای نیشابور، تربت حیدریه، گناباد، تربت‌جام، فریمان، قوچان و سرخس اطراق کرده و امروز به سمت مشهد حرکت خود را ادامه خواهند داد.

وی افزود: همچنین امشب حدود ۲۰ تا ۲۵ هزار زائر پیاده دیگر وارد مشهد خواهند شد و تعداد زائران پیاده وارد شده به مشهد به بیش از ۴۷ هزار نفر خواهد رسید.

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) ادامه داد: یک کاروان ۲۵۰ نفره از مراغه انتهای شب گذشته به مشهد رسیدند. یک کاروان ۱۲۰ نفره عراقی مقیم تهران نیز حرکت خود را آغاز کرده و روز شهادت امام رضا(ع) به مشهد خواهند رسید.

رضایی یادآور شد: کاروان‌های زائر پیاده زمانی که محل اسکان‌شان در مشهد آماده شود به ترتیب وارد شهر خواهند شد؛ البته این به غیر از گروه‌هایی است که خودشان در مشهد محل اسکان خود را پیش‌بینی کرده‌اند.

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) در خصوص وضعیت استقرار سرویس‌های بهداشتی در مسیرهای منتهی به مشهد خاطرنشان کرد: در مسیر قوچان به مشهد ۱۱ ایستگاه صلواتی داریم که در کنار هر یک از ایستگاه‌ها سرویس بهداشتی پیش‌بینی شده است. در جاده قدیم نیشابور به مشهد از رباط خاکستری تا مشهد ۴ ایستگاه صلواتی کامل به همراه سرویس بهداشتی در نظر گرفته شده است. البته سرویس سیار نیز پیش‌بینی شده که از امروز در این مسیر قرار خواهد گرفت.

رضایی گفت: در تعداد سرویس‌های بهداشتی کمبود داریم. ما برای سرویس بهداشتی سیار درخواست داده‌ایم. تعداد سرویس‌های بهداشتی در مسیرهای منتهی به مشهد نسبت به سال گذشته ۴۰ برابر افزایش داشته است، اما در برخی نقاط زیرساخت خوبی برای استقرار سرویس بهداشتی نداریم و باید از سرویس‌های بهداشتی سیار استفاده شود. درخواست داده‌ایم و مسئولان قول داده‌اند که مشکل سرویس بهداشتی را رفع کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.