موکب رسانه‌ای امام رضا(ع)

۱۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰
کد خبر: 1009748

وزیر جهاد کشاورزی خرید تضمینی گندم را یک اقدام چندوجهی توصیف کرد و اظهار داشت که کشاورزان، مصرف‌کنندگان و دولت از مزایای این طرح بهره‌مند خواهند شد.

قیمت خرید تضمینی گندم به کجا رسید؟

به‌گزارش قدس آنلاین، غلام‌رضا نوری در جلسه شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی، دولت را به عنوان حامی تولیدکنندگان و کشاورزان معرفی و اظهار کرد: در خرید تضمینی گندم، این محصول با قیمت مناسب از کشاورزان خریداری می‌شود. این رویکرد نه تنها به خودکفایی در تولید گندم کمک کرده، بلکه گامی مؤثر در راستای تحقق امنیت غذایی پایدار نیز برداشته است.

وی در جمع اعضای شورا بر این نکته تاکید کرد: در دیدار دولت با مقام معظم رهبری، معظم له بر موضوع گندم و تداوم طرح خرید تضمینی گندم تاکید داشتند. ما در دولت بر اجرای مستمر این طرح متمرکز هستیم و راهبرد وزارت جهادکشاورزی در خرید تضمینی گندم حمایت همه جانبه از تولید کننده و کشاورز است.

وزیر جهادکشاورزی از تلاش برای وحدت آرای اعضا برای رسیدن به نقطه مطلوب خبر داد و افزود: گندم محصول راهبردی است و شرایط حاکم بر آن، دیگر مولفه‌های امنیت غذایی را تحت تاثیر قرار می دهد از این رو وزارت جهادکشاورزی تلاش می کند توافق همه اعضا را بدست آورد.

نوری ابراز امیدواری کرد در چند روز آینده با همدلی اعضا قیمت نهایی خرید تضمینی گندم اعلام شود.

بنابراین گزارش طبق قانون؛ شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی مرکب از ۱۱ عضو از دستگاه‌های اجرایی، تقنینی، نظام صنفی و کشاورزان خبره به ریاست وزیر جهادکشاورزی است.

بیشترین میزان خرید تضمینی گندم در کدام استان است؟

مجری طرح خودکفایی گندم در وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد که ارز گندم های خریداری شده به ۱۹۹.۶ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

سهراب سهرابی افزود: میزان خرید در تاریخ مشابه سال گذشته ۹.۷۳۰ میلیون تن و میزان افزایش در مقایسه با سال گذشته ۱.۵۹۲ میلیون تن و معادل ۱۶.۴ درصد است.

​مجری طرح خودکفایی گندم وزارت جهادکشاورزی گفت: متوسط رطوبت گندم‌های خریداری شده ۹.۳ درصد، میانگین افت مفید ۱.۱۵ درصد و افت غیر مفید ۱.۱۵ درصد و میزان درصد سن زدگی نیز کاهش قابل توجهی داشته است.

سهرابی ۱۰ استان برتر که بیشترین میزان خرید تضمینی سال جاری را داشته اند به ترتیب به شرح ذیل اعلام کرد:

۱- خوزستان ۱.۶۲۳ میلیون تن

۲- گلستان ۱.۱۰۹ میلیون تن

۳- کردستان ۱.۰۸۳ میلیون تن

۴- فارس ۹۱۰ هزار تن

۵- کرمانشاه ۸۱۲ هزار تن

۶- همدان ۶۷۵ هزار تن

۷- آذربایجان غربی ۵۹۸ هزار تن

۸- خراسان رضوی ۵۱۵ هزار تن

۹- لرستان ۵۰۲ هزار تن

۱۰- آذربایجان شرقی ۴۴۶ هزار تن

وی در همچنین گفت: علاوه بر این میزان خرید گندم بذری از ۴۷۰ هزار گذشته و بیش از ۴۰ هزار تن از سال گذشته در تاریخ مشابه است.

منبع: گسترش نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.