موکب رسانه‌ای امام رضا(ع)

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: نزدیک به ۲۲۳ هزار ظرفیت اقامت رسمی برای زائران دهه پایانی صفر معادل ۱۰۰ درصد، اکنون در کلانشهر مشهد تکمیل شده است.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی؛ ۱۰۰ درصد ظرفیت واحدهای اقامتی رسمی مشهد تکمیل شد

علی‌اصغر شالبافیان روز سه‌شنبه با حضور در جمع زائران پیاده امام رضا (ع) و بازدید از روند خدمت‌رسانی به آن‌ها افزود: خوشبخانه با تدارکی که برای اقامت موقت و اضطراری دیده شده است، زائران امام رضا(ع) به نحو مناسبی در اقامتگاه‌های موقت و اضطراری پذیرایی خواهند شد.

وی در خصوص وضعیت پذیرایی موکب‌ها از زائران رضوی بیان کرد: تاکنون بیش از ۲۳۰ هزار زائر پیاده وارد شهر مشهد شده‌اند و با توجه به استقبالی که در محورهای دوازده‌گانه زائران پیاده به مشهد وجود دارد، پیش‌بینی می‌شود ورود زائران پیاده به مشهد به بیش از ۴۰۰ هزار نفر افزایش یابد.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به استقبال سالانه زائران پیاده همگام با ایام دهه پایانی صفر ادامه داد: به طور یقین باید حوزه زیرساخت‌ها تقویت شود و نگاهی ملی به حرکت پیاده‌روی زائران در دهه پایانی صفر معطوف شود.

به گفته وی، با توجه به اینکه در سال‌های آتی دهه پایانی صفر در فصل تابستان قرار دارد، استقبال زائران از پیاده‌روی به سمت حرم رضوی در جاده‌های منتهی به مشهد گسترده‌تر خواهد شد.

وی با اشاره به سفر رییس جمهوربه مشهد و بازدیدها از روند خدمت‌رسانی به زائران رضوی، اظهار کرد: گزارشی از نحوه الزامات پشتیبانی و حمایتی، تدارک زیرساخت‌ها و ظرفیت‌سازی برای سال‌های آینده به رییس جمهور تقدیم خواهد شد.

به گفته وی، همچنین پس از اتمام برنامه‌های دهه پایانی صفر، گزارش‌های استانی را در ستاد خدمات سفر کشور مطرح خواهیم کرد.

شالبافیان عنوان کرد: یکی از مهمترین جلوه‌های مشارکت مردم در برگزاری و میزبانی از زائران را شاهد هستیم، اکنون بیش از ۳۶۰ ایستگاه صلواتی توسط مردم در محورهای منتهی به مشهد مشغول خدمت‌رسانی و پذیرایی از زائران هستند.

وی پیرامون سرانجام فعالیت کارگروه زیارت گفت: دولت در قانون برنامه هفتم توسعه کشور به صورت مشخص مکلف شده که سند زیارت را به تدوین برساند و کلیه اقدامات زائران داخلی و خارجی در آن دیده شود.

در دهه پایانی صفر تاکنون چهار میلیون زائر به مشهد وارد شده اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.