دفتر اطلاع رسانی کمیته‌های مقاومت فلسطین، اقدام دولت آمریکا در اقامه دعوی علیه «یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و شمار دیگری از رهبران فلسطینی را به شدت محکوم کرد.

حمایت کمیته‌های مقاومت فلسطین از حماس در مقابل اتهامات آمریکا

دفتر اطلاع‌رسانی کمیته‌های مقاومت فلسطین در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: اقدام دولت آمریکا در اقامه دعوی علیه برادر فرمانده «یحیی السنوار» و شماری از همرزمانش، بخش دیگری از سریال تجاوز آمریکا به ملت فلسطین و مقاومت آن است که از 11 ماه گذشته از طریق مشارکت فعالانه در جنگ نسل کشی علیه کلیه فلسطینی‌ها آغاز شده است.

کمیته‌های مقاومت فلسطین تصریح کرد: اقدام اخیر آمریکا بیانگر این واقعیت است که دولت آمریکا، به طور نامحدود و کورکورانه‌ای از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند و از هیچ گونه تلاشی برای مقابله با ملت فلسطین و رهبرانش دریغ نمی‌ورزد.

این کمیته‌ها خاطرنشان کردند: هرگونه اقامه دعوی از سوی آمریکا، باید علیه قاتلان صهیونیست و جنایتکاران جنگی رژیم اشغالگر و حامیانش در واشنگتن انجام گیرد که با دادن سلاح به رژیم اشغالگر به کشتار دهها هزار تن از فلسطینی‌ها و تخریب همه تأسیسات زیربنایی مورد نیاز برای زندگی در نوار غزه و کرانه باختری کمک می‌کنند.

کمیته‌های مقاومت فلسطین همچنین اعلام کردند: ادعاهای اخیر آمریکا باطل و برخلاف قوانین و معاهدات بین‌المللی است و هرگز نخواهد توانست اراده ملت فلسطین را تضعیف و از ادامه مبارزه و جهاد و مقاومت توسط فلسطینی‌ها تا درهم شکستن تجاوز ائتلاف صهیونیستی – آمریکایی و نابودی رژیم اشغالگر قدس جلوگیری کند.

وزارت دادگستری آمریکا روز سه شنبه اتهامات جنایی علیه رهبران ارشد حماس، از جمله یحیی السنوار، رهبر این گروه، اعلام کرد و مدعی رهبری آنها در تلاش برای کشتن غیرنظامیان و نابودی اسرائیل شد.

«مریک گارلند»، دادستان کل آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: همانطور که در دادخواست ما اعلام شده، متهمان که مسلح به سلاح، حمایت سیاسی و بودجه دولت ایران و حمایت حزب‌الله هستند، تلاش‌های حماس را برای نابودی اسرائیل و کشتار غیرنظامیان در حمایت از این هدف رهبری کرده‌اند.

«مروان عیسی»، معاون شاخه نظامی حماس در غزه، «خالد مشعل»، معاون «اسماعیل هنیه» رهبر سابق حماس و «محمد المصری» و «علی برکه» از رهبران سابق حماس، دیگر افراد متهم در این دادخواست هستند.

 گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد. این وقفه یا آتش بس موقت هفت روز طول کشید و سرانجام ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳ به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

عملیات طوفان الاقصی که پس از سالها جنایات رژیم اسرائیل علیه مردم مظلوم فلسطین صورت گرفت، منجر به کشته شدن ۱۱۳۹ اسرائیلی شد. وزارت بهداشت غزه نیز اعلام کرد که از ابتدای جنگ غزه (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون شمار شهدای نوار غزه به ۴۰ هزار و ۵ نفر و تعداد زخمی‌ها نیز به ۹۲ هزار و ۴۰۱ نفر رسید.

با گذشت بیش از ۱۱ ماه از حمله رژیم اسرائیل، بخش وسیعی از نوار غزه در بحبوحه محاصره فلج‌کننده و انسداد ورود مواد غذایی، آب تمیز و داروها ویران شده است.

رژیم اسرائیل در دادگاه بین المللی دادگستری (ICJ) به نسل‌کشی متهم شده است. دیوان مذکور به رژیم اسرائیل دستور داد که به سرعت حملات خود در شهر جنوبی رفح، جایی را که بیش از یک میلیون فلسطینی قبل از حمله به آن در ۶ مه (۱۷ اردیبهشت) به آنجا پناه برده بودند، متوقف کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.