رئیس جمهور جمهوری آذربایجان امروز گفت که باکو و ایروان در مورد حدود ۸۰ درصد متن معاهده صلح توافق کرده اند.

علی‌اف: ۸۰ درصد متن توافق صلح با ارمنستان تائید شده است

خبرگزاری تاس به نقل از اظهارات الهام علی اف در ایتالیا گفت: می توانیم در قفقاز جنوبی به صلح دست یابیم. دست یافتنی است. جدیدترین تحولات در مسیر مذاکره بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان نشاندهنده آن است.

وی ادامه داد: ما به طور فعال مذاکرات را ادامه می دهیم و تقریباً ۸۰ درصد از بندهای معاهده صلح تائید شده است.

علی اف خاطرنشان کرد: ما در حال حاضر روند تعیین حدود مرزها را آغاز کرده ایم. نه تنها تحدید حدود بلکه میله گذاری مرزها را نیز آغاز کرده ایم. این نخستین گام کوچک است.

وی افزود: (تعیین حدود) تنها حدود ۱۳ کیلومتر از مرز دوجانبه که بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر است، انجام شده است. اما این گامی در مسیر درست است و امیدواریم ابتکار عمل جمهوری آذربایجان برای آغاز مذاکرات صلح به معاهده صلح منجر شود.

این اظهارات علی‌اف در حالی مطرح شده است که نخست وزیر ارمنستان پیشتر در مصاحبه ای گفته بود: ارمنستان ۳۰ اوت (۹ شهریور) به جمهوری آذربایجان پیشنهاد کرد که بر اساس موادی که پیشتر مورد توافق قرار گرفته بود، یک معاهده صلح را امضا کرده و بقیه موضوع ها را به مذاکرات آتی موکول کنند.

نیکول پاشینیان گفت که او گمان می کند که روابط دیپلماتیک پس از امضای این توافق برقرار خواهد شد و چارچوب دیگری برای گفت وگو در مورد همه مسائل ممکن خواهد بود.

وی افزود که به علی اف پیشنهاد کرده که یک دیدار دوجانبه برگزار شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.