برای پسر دزفول با آن نگاه‌های سمج و آن ساق‌های زهردار پاگشایی در مخمل سبز همچنان جذابیت‌های ویژه ای دارد. برای همین لابد به فرخنده‌ترین لحظات پیش رو می‌اندیشد و وعده می‌دهد در لیگ نخبگان با رویاندن گل همه را سیراب کند.

یک و دو با عیسی آل کثیر شکارچی قرمزها در قدس / نوبت من است تیر خلاص را در آسیا بزنم!

به گزارش قدس آنلاین، برگریزان در راه است و جنوبی پرحرارت در تثلیث چمنزار، قفس توری و خط آتش به مات کردن سنگربانان می‌اندیشد تا به سیاق فصل‌های هاشور خورده شور و شبنم را در حوصله سوته‌دلان بچکاند. شاید برای عیسی همه چیز از ۹۰ دقیقه پیش رو شروع شود و او دور از وطن  شعف را به پرچم‌های سرخ الصاق کند. کسی چه می داند! وقتی همه چیز عالم به نخی بند است، شاید او نخ های شادی را کوک بزند تا روی خط زلزله دوباره به فرشته نجات میلیون‌ها هوادار بدل شود. به بارانِ آخر تابستان در خشکسالی و بُهتان!

گپ وگفت «قدس» با مردی که به طرز عجیبی بوی گل می دهد را بخوانید و یک کلاه خالی کنار جملاتش بگذارید.

*شمارش معکوس برای پیکار پرسپولیس در ملک فهد آغاز شده است. بازی با ستاره‌های الاهلی سخت نیست؟

-در اینکه تیم‌های عربستانی با هزینه‌های سرسام آور بهترین‌ها را جمع کرده و به برهم زدن معادلات فوتبال آسیا فکر می‌کنند، شکی نیست، اما مطمئن باشید ما در برابر الاهلی تیم دست و پا بسته‌ای نخواهیم بود و با تدابیر فنی و تاکتیکی شب سختی را برایشان رقم خواهیم زد.

*عیسی که سابقه گلزنی در آسیا را دارد، به شعله ور کردن قفس توری سعودی‌ها فکر می کند، حتماً!

-چرا که نه، من ششدانگ آماده‌ام و اگر در زمین باشم حتماً مدموریت خود را به بهترین نحو انجام خواهم داد. نوبتی هم که باشد نوبت من است تیر خلاص را بزنم و ورق را دور از ایران برگردانم. گل‌هایم به السد و پاختاکور که در خاطرتان هست.

*در نبرد با فولاد فیکس نبودی. دلیل خاصی داشت ؟

-کادر فنی اگر تشخیص دهد که باشم با تمام وجود می‌جنگم و سرم را جلوی توپ خواهم گذاشت. بالاخره تصمیم آخر را آقای گاریدو می‌گیرد و ترکیب چیزی نیست که بازیکن درباره آن اظهارنظر کند.من سعی می‌کنم خودم باشم و با تمرکز در میدان به پرسپولیس خدمت کنم.

*مثل اینکه گاریدو به حمله با یک مهاجم نوک اعتقاد دارد. درست است؟

-در بازی‌های اخیر که این‌طور بوده و تصمیم گرفته با یک مهاجم حمله کنیم. آنچه مسلم است اینکه بازی به بازی بهتر خواهیم شد و با هماهنگی بیشتر در مسیر پیروزی‌های متوالی گام برمی‌داریم. چه من نوک باشم، چه علیپور و چه فوروارد دیگری، صورت مسئله روشن است؛ یکسره کردن کار حریفان و شاد کردن میلیون‌ها پرسپولیسی در سراسر جهان. ما دلخوش به همین شور و شوق هواداران هستیم.

*شهرآورد هم چشمک می‌زند. برای توپچی دربی‌بازی مثل آل کثیر این جدال ستنی طعم خاصی دارد. نه؟

-خب دربی با خود هیجان را می‌آورد و بازی خاص فصل است. مطمئن باشید حالا  که پرسپولیس روی ریل بردن افتاده، شهرآورد را هم به کام هواداران شیرین خواهیم کرد و کاری می‌کنیم که سکوها جشن بگیرند.ما مرد روزهای سخت و سرنوشت سازیم.

*از اینکه تا اینجای فصل در آزادی به میدان نرفته‌اید ناراحتی؟

-صد در صد. پرسپولیس واقعی در آزادی و پیش چشم ۱۰۰ هزار نفر شکل می گیرد. البته در شهرستان ها هواداران تنهایمان نمی‌گذارند و با تشویق‌های خود کاری می‌کنند احساس غربت نکنیم، اما بی تعارف آزادی برای تیم ما معنای دیگری دارد. امیدوارم مشکلات هر چه زودتر حل شود تا در خانه با انگیزه و انرژی بیشتر به میدان برویم. این کمترین انتظار ما از برگزارکنندگان لیگ است.

*اما زیرساخت‌ها همچنان لنگ می زنند!

-این یک ضعف عمده است. به‌خصوص برای فوتبالی که در رنکینگ فیفا صاحب جایگاه است و تیم‌هایش از قدمت زیادی برخوردارند. آقا یحیی حرف درستی زده بود. باید مسئولان امروز را به فردا نگذارند و برای ایجاد زیرساخت‌ها تلاش کنند تا ۱۰ سال بعد سر خانه اول نباشیم و حسرت نخوریم که به قدر کافی دیر شده.لیاقت فوتبال ایران بیش از این‌هاست و نباید با این زمین‌ها برابر میهمانان خارجی تحقیر شویم.

*راستی پیش از بازی فولاد سراغ یحیی رفتی. دیدارها تازه شد؟

-آقا یحیی مربی بزرگی است و من پوشیدن پیراهن پرافتخار قرمز را مرهون او هستم. آن‌ها که عیسی را می‌شناسند می‌دانند اهل  نمک خوردن و نمکدان شکستن نیستم و محال است آدم‌هایی که در زندگی و فوتبال یاریگرم بودند را فراموش کنم.

*این فصل شماره ۱٠ را به تن کردی. از ۷۲ به ۱٠. چی شد که این تن‌پوش نصیبت شد؟

- من هیچ وقت خودم را درگیر شماره  پیراهن نکردم و معتقدم با شماره و بی شماره بازیکن در زمین باید با تمام وجود بجنگد. البته خوشحالم که این فصل وارث پیراهن علی دایی هستم. آقای گل جهان که در دو فصل با پیراهن شماره ۱۰، موفق شد ۳۳ گل برای قرمزها به ثمر برساند و گوی سبقت را از مهاجمان دیگر برباید. قول می دهم وارث خوبی برای این پیراهن باشم.

*البدر بندر کنگ، آلومینیوم هرمزگان، نفت، پیکان، پرسپولیس، سپاهان و باردیگر پرسپولیس. فکر می کردی برای رسیدن به این نقطه از چنین مسیر پر دست اندازی گذر کنی؟

-من در فوتبال آدم قانعی نبوده و نیستم و اگر امروز در خط حمله پرسپولیس حضور دارم، به واسطه سال ها دویدن و جنگیدن و کوتاه نیامدن است. وقتی از پرسپولیس جدا شدم بعضی‌ها پیشداوری کرده و گفتند ماجرای عیسی و پرسپولیس تمام شد، اما دیدید که پس از یک فصل خوب در سپاهان دوباره برگشتم. اساساً زندگی همین است و برای اینکه به هدفت برسی باید مدام تلاش کنی و دست از کار نکشی. توقف در هر ایستگاه می‌تواند به منزله پایان زندگی ورزشی یک بازیکن باشد.

*یک جایی درباره وی ای آر حرف‌های جالبی زده بودی!

-گفتم انتظارمان این است وقتی می‌گویند وی ای آر آمده دیگر خیال تیم‌ها راحت شود و همه باور کنند عدالت اجرا می شود.آنچه ما در سه هفته لیگ دیدیم انصافاً وی ای آر نبود و هر چه بود بر اما و اگرها افزود. وی ای آر می‌خواهیم تا فوتبالمان گرم‌تر و جذاب‌تر شود، نه اینکه تیم ها به خاطر یک صحنه دقایق زیادی در زمین معطل شوند و دست آخر تصمیم صحیحی اتخاذ نشود.

*امیدمافی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.