پیشنهاد سردبیر

وزارت خارجه سوریه حمله رژیم صهیونیستی به خاک این کشور را محکوم و آن را نشان‌دهنده تلاش‌های این رژیم برای تشدید تنش در منطقه دانست.

واکنش دمشق به حمله بی‌سابقه رژیم‌صهیونیستی به خاک سوریه

قدس؛ وزارت خارجه سوریه اعلام کرد نیروهای رژیم صهیونیستی در راستای تداوم حملات خود به خاک سوریه، عصر یکشنبه یک حمله هوایی آشکار از سمت شمال غرب لبنان انجام دادند و چندین منطقه را هدف قرار دادند که در نتیجه آن ۱۶ تن شهید و ۴۳ تن زخمی شدند که وضعیت سلامتی ۶ تن از آنها وخیم گزارش شده است و همچنین در برخی از مناطق مسکونی خسارات مادی وارد شده است.

براساس گزارش خبرگزاری رسمی سوریه «سانا»، این وزارتخانه همچنین اعلام کرد پافشاری رژیم اشغالگر به تجاوزات خود علیه خاک سوریه و سایر کشورهای منطقه، تداوم ارتکاب جنگ وحشیانه خود علیه ملت فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری، ارتکاب کشتارهای شنیع و جنایت‌های نسل‌کشی در حق فلسطینیان بیانگر تلاش دیوانه‌وار این رژیم فاشیست و قاتل برای تشدید تنش در منطقه و سوق دادن آن به سمت پرتگاه‌های خطرناکی است که عواقب وخیمی به دنبال خواهد داشت که نمی‌توان آنها را پیش‌بینی کرد.

وزارت خارجه سوریه همچنین اعلام کرد: ما تاکید می‌کنیم که حمایت نامحدود واشنگتن و کشورهای غربی از رژیم صهیونیستی، این رژیم را به تداوم ارتکاب جنایت‌هایش ترغیب می‌کند.

این وزارتخانه تاکید کرد: ما نسبت به ادامه سکوت جهانی در قبال بی‌توجهی اسرائیل به قوانین بین‌المللی هشدار می‌دهیم و خواستار محکوم کردن تجاوزات آن هستیم.

پیشتر یک منبع نظامی سوری اعلام کرد: حوالی ساعت ۲۰:۲۳ شب یکشنبه دشمن اسرائیلی از سمت شمال غرب لبنان حمله هوایی انجام داد و تعدادی پایگاه نظامی در منطقه مرکزی را هدف قرار داد.

این منبع افزود: سامانه‌های پدافند هوایی به موشک‌های متجاوز پاسخ داده و تعدادی از آنها را ساقط کردند.

خبرنگار المیادین در سوریه هم با اشاره به اینکه پدافند هوایی سوریه موشک‌های دشمن را در «طرطوس» و حومه غربی «حمص» رهگیری و دفع کرد، گفت: صدای ۶ انفجار در مجاورت مصیاف و جاده (مصیف-وادی العیون) در حومه غربی حماه شنیده شد.

این خبرنگار افزود: جنگنده‌های اسرائیلی از سواحل جنوبی لبنان به سمت شرق و شمال سوریه موشک شلیک کردند.

حملات رژیم صهیونیستی به سوریه همزمان با تجاوز به غزه ادامه دارد و بشار اسد، رئیس جمهور سوریه بارها گفته است: غزه امروز از فلسطین دفاع می‌کند، فلسطین از سوریه و همه کشورهای عربی دفاع می‌کند و این درباره مقاومت در لبنان نیز صدق می‌کند که از جنوب، تمام لبنان، سوریه و از اعراب هم دفاع می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.