پیشنهاد سردبیر

رئیس سابق بانک مرکزی اروپا و نخست وزیر پیشین ایتالیا اعلام کرد: مدت‌هاست که رشد اقتصادی در اروپا کند شده است، اما ما آن را نادیده گرفتیم.

«دراگی» در طرح رقابت اتحادیه اروپا با چین و آمریکا: مدت‌هاست رشد اقتصادی در اروپا کند شده است

«ماریو دراگی» رئیس سابق بانک مرکزی اروپا و نخست وزیر پیشین ایتالیا روز دوشنبه ۹ سپتامبر (۱۹ شهریور) گزارش سفارش داده شده اتحادیه اروپا برای آینده اقتصادی این بلوک را منتشر کرد.

نخست وزیر پیشین ایتالیا در این گزارش که انتشار آن از مدت‌ها پیش وعده داده شده بود، اعلام کرد که اتحادیه اروپا اگر می‌خواهد از نظر اقتصادی با رقبای خود یعنی ایالات متحده و چین همگام شود، به سیاست صنعتی بسیار هماهنگ‌تر، تصمیم گیری های سریع‌تر و سرمایه گذاری گسترده‌تر نیاز دارد.

کمیسیون اروپا یک سال پیش از وی خواست تا گزارشی تنظیم کند در مورد اینکه در میانه رقابت‌های حساس و فزاینده جهانی، اتحادیه اروپا چگونه می‌تواند به اقتصاد سبز و دیجیتال خود وجه رقابتی‌تری بدهد.

دراگی امروز دوشنبه در یک نشست خبری که برای رونمایی از این گزارش برپا شده بود، گفت: اروپا بازترین اقتصاد جهان است، بنابراین وقتی شرکای ما طبق قوانین بازی نمی‌کنند، ما آسیب‌پذیرتر از دیگران هستیم.

رئیس سابق بانک مرکزی اروپا در بخش آغازین گزارش حدوداً ۴۰۰ صفحه‌ای خود گفته است که اتحادیه اروپا به سرمایه‌گذاری بیشتری به میزان ۷۵۰ تا ۸۰۰ میلیارد یورو (۸۲۹ تا ۸۸۴ میلیارد دلار)، یعنی حدود ۵ درصد تولید داخلی خود در سال نیاز دارد. این مبلغ بسیار بیشتر از یک تا دو درصد پیش‌بینی شده در برنامه بازسازی اروپا پس از جنگ جهانی دوم موسوم به «طرح مارشال» است.

دراگی گفت: مدت‌هاست که رشد اقتصادی در اروپا کند شده است، اما ما آن را نادیده گرفتیم. اکنون دیگر نمی‌توانیم آن را نادیده بگیریم. اکنون شرایط تغییر کرده است: تجارت جهانی در حال کند شدن است، (رشد اقتصاد) چین در واقع همزمان هم بسیار کند می‌شود و هم بسیار کمتر به روی (اقتصاد) ما باز می‌شود… ما تأمین‌کننده اصلی انرژی ارزان خود، یعنی روسیه را از دست داده‌ایم.

منبع: خبرگزاری مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.