پیشنهاد سردبیر

وزیر خارجه چین گفت، پکن به دنبال ادغام بیشتر و همبستگی کشورهای عضو بریکس برای تضمین برگزاری موفقیت آمیز اجلاس سران این اتحادیه در کازان طی ماه اکتبر است.

وانگ یی: پکن آماده تقویت روابط استراتژیک با مسکو است

قدس؛ وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در نشست نمایندگان بلندپایه «کمیسیون امنیت بریکس» اعلام کرد: «بریکس در سیاست خارجی ما اولویت است. ما از ریاست روسیه حمایت می‌کنیم. ما به دنبال همبستگی بیشتر کشورهای عضو بریکس با هدف تضمین برگزاری موفقیت‌آمیز نشست سران کشورهای عضو هستیم.»

به نقل از خبرگزاری تاس، وزیر خارجه چین ادامه داد، پکن آماده تقویت روابط استراتژیک با روسیه و همچنین ارتقای مفهوم «راهبردی» روابط دو کشور است.

وانگ یی همچنین ادامه داد: «چین آماده است تا به طور کامل نقش مکانیسم رایزنی چین-روسیه را در عملکرد نشست نمایندگان ارشد کشورهای عضو بریکس و اجلاس‌های امنیت استراتژیک در امور امنیتی اجرایی کند.»

وی در نشستی با سرگئی شویگو، دبیر شورای امنیت روسیه در سن پترزبورگ خاطرنشان کرد که با وجود تغییرات غیرمنتظره در سال‌های گذشته، روابط دو کشور همچنان پویایی سالم و با ثباتی دارد.

بریکس در سال ۲۰۰۶ توسط برزیل، روسیه، هند و چین تاسیس شد و آفریقای جنوبی در سال ۲۰۱۱ به آن ملحق شد. در ۱ ژانویه ۲۰۲۴، مصر، ایران، امارات متحده عربی، عربستان سعودی و اتیوپی نیز عضویت کامل این گروه را کسب کردند.

امسال روسیه ریاست این گروه را بر عهده دارد و اجلاس بریکس از ۲۲ تا ۲۴ اکتبر در کازان برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.