پیشنهاد سردبیر

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران ضمن اشاره به اهمیت راهبردی پالایشگاه ستاره خلیج فارس برای کشور گفت: این پالایشگاه در توسعه ظرفیت آمونیاک، انواع هیدروژن و سایر انرژی‌های نو سرآمد و پیشگام باشد.

معاون وزیر نفت: پیشگامی‌ پالایشگاه ستاره خلیج فارس در انرژی‌های نو حائز اهمیت است

محمدصادق‌ عظیمی‌فر روز سه‌شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس، ضمن برشمردن ویژگی‌های ممتاز پالایشگاه ستاره خلیج فارس و اهمیت راهبردی آن برای کشور، تجارب و سوابق مدیرعامل جدید این صنعت پالایشی را در حل چالش‌های فعلی و به ثمر رساندن طرح‌های توسعه‌ای موثر دانست.

وی ادامه داد: بحث «اقتصاد صنعت پالایشی» یک چالش اساسی پیش‌روی این صنعت است که منجر به کاهش عایدی سهامداران این پالایشگاه‌ها می‌شود؛ ساماندهی این موضوع با تنظیم روابط مالی دولت و پالایشگاه‌ها حل خواهد شد.

معاون وزیر نفت اظهار کرد: معتقدم مسائل جاری در حوزه فنی و مهندسی باتوجه به سرمایه انسانی غنی نیروهای پالایشی، قابل مدیریت خواهد بود اما از مدیرعامل جدید پالایشگاه ستاره خلیج فارس انتظار داریم در کوتاه مدت با برنامه‌هایی نظیر تثبیت خوراک، حداقل کردن ضایعات فرآورده و افزایش صادرات نسبت به افزایش بهره‌وری اقدام کند. همچنین انتظار دارم در خصوص پایداری تولید و کاهش ریسک‌های عملیاتی برنامه عملیاتی مدونی ارائه کند.

عظیمی‌فر ادامه داد: البته در بلندمدت نیز باید علاوه از بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی موجود، نسبت به ایجاد ظرفیت‌های جدید در قوانین و لوایح اقدام کرد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در پایان به موضوع سرمایمدیرعامل سابق شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس نیز در این مراسم، عنوان کرد: در طی این مدت با صداقت تمام با مجمع ها و سهامداران امور را پیشبری کردیم. در سال گذشته توانستیم مقام نخست را از لحاظ مقام های عملیاتی در بین صد شرکت برتر کشور کسب کنیم.

علیرضا جعفرپور با اشاره به کار های بنیادی که در این شرکت انجام شد، بیان کرد: ما در این مدت افزایش یکصد هزار بشکه ای در تصفیه انواع نفتا را داشتیم و با اقداماتی که شد توانستیم یکصد هزار بشکه را به ظرفیت تصفیه سازی انواع فرآورده ها اضافه کنیم.ه انسانی اشاره کرد و گفت: توجه به سرمایه انسانی به عنوان دارایی اصلی صنعت پالایش انتظار اساسی بنده در این دوره است که هم در زمینه معیشت و هم در زمینه توسعه فردی بایستی از تمامی ابزارها برای حفظ و نگهداشت نیروی انسانی بهره برد.

وی افزود: درحال حاضر نفت سفید ما یورو است که کار بسیار خوبی بود که در این مدت انجام شد. همچنین میانگین بنزین‌ در چند ماهه‌ امسال به ۴/۴۱ رسید.

جعفرپور با تاکید بر شرایط پالایشگاه افزود: ما ۲ اورهال بسیار خوب و بدون حادثه انجام دادیم و حدود ۷۵ میلیون نفر ساعت کارکرد بدون حادثه داشتیم که از این بابت خدا را شاکر هستیم، همچنین باید اشاره کرد که شرکت نفت ستاره خلیج فارس در این ۲ سال در بین تمام شرکت های پالایشی توانست در حوزه های HSE، پدافند غیرعامل و ایمنی اول شود؛ ستاره خلیج فارس ظرفیت پالایشی بسیار خوبی دارد و در پی آن استمرار، تولید خوبی را نیز می تواند داشته باشد.

غلامحسین رمضان پور، مدیرعامل جدید شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس نیز با تشکر از مسئولان شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران و هیئت مدیره شرکت نفت ستاره خلیج فارس، ابراز کرد: امیدواریم در مدت تصدی مدیریت ابرپالایشگاه ستاره خلیج فارس بتوانم علاوه بر حفظ و ارتقای وضعیت موجود، برای صنعت نفت ایران اسلامی مثمر ثمر واقع شوم.

معاون اجرایی مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در این آیین با تشکر از قبول مسئولیت رمضان پور و قدردانی‌ از جعفرپور به پاس تصدی این سمت تا کنون، ابراز کرد: پالایشگاه ستاره خلیج فارس، پالایشگاه پویایی است و پروژه های متعددی با همت تلاشگران جوان این مجموعه به سرانجام رسیده است.

محمدعلی دادور اظهار کرد: امیدواریم مدیرعامل جدید با درایت و تجربه ای که دارند نهایت بهره از ظرفیت نیروهای جوان این مجموعه پویا را ببرند و اجازه خروج سرمایه از این مجموعه را ندهند.

وی اضافه کرد: از مدیرعامل سابق‌ نیز به پاس اعتماد به بنده برای تصدی معاونت اجرایی مجموعه پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران تشکر می کنم و در کنار همه تلاشگران این عرصه، امیدوارم در این جایگاه اقدامات مثمر ثمری را برای درخشش بیش از پیش صنعت نفت ایران اسلامی رقم بزنیم.

اعضای هیئت مدیره شرکت نفت ستاره خلیج فارس نیز در این آیین به تشریح مصوبات برای تسهیل امور در ابرپالایشگاه میعانات گازی جهان پرداختند و مدیران این مجموعه نیز نقطه نظرات خود را بیان کردند.

در پایان این آیین ضمن قدردانی از «علیرضا جعفرپور» با حکم رییس هیئت مدیره این مجموعه عظیم پالایشی کشور، «غلامحسین رمضان پور» به عنوان مدیرعامل جدید شرکت نفت ستاره خلیج فارس معرفی شد.

رمضان پور مدیرعاملی پالایشگاه شازند را در کارنامه دارد.

پیش از این علیرضا جعفر پور عهده دار این مسئولیت از اردیبهشت ۱۴۰۱ بود که جایگزین محمد علی دادور شده بود.

اَبَرپالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس به منظور تضمین خودکفایی کشور در تامین فراورده‌های راهبردی انرژی همچون بنزین و نفت‌گاز در استان هرمزگان احداث‌ شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.