پیشنهاد سردبیر

تیم ملی فوتسال ایران در تاریخ 26 شهریورماه اولین بازی خود در جام جهانی فوتسال را مقابل تیم ملی فوتسال ونزوئلا برگزار خواهد کرد. تیم ایران با تیم‌های گواتمالا و فرانسه نیز هم گروه است و بعد از بازی با ونزوئلا به ترتیب مقابل این دو تیم قرار می‌گیرد.

دومی یا اولی گروه در جام جهانی فوتسال/ معمای پیچیده شمسایی و شاگردان

به گزارش قدس آنلاین، مسئله‌ای که پیش از سفر تیم ملی فوتسال ایران به ازبکستان ذهن سرمربی تیم ملی را در بر گرفته بازی در مرحله بعد است. با توجه به اینکه احتمال صعود ایران از این گروه بسیار زیاد است ممکن است تیم ملی فوتسال ایران در مرحله یک هشتم نهایی به تیم ملی فوتسال برزیل برخورد کند.

 براساس برآوردی که شده اگر تیم ملی فوتسان ایران در گروه خود اول شود طبق نمودارحرکتی تیم‌ها ممکن است به تیم ملی فوتسال پرتغال که سابقه قهرمانی در جام را دارد و یا تیم ملی فوتسال مراکش برخورد کند. همه می‌دانند اکنون مراکش یکی از بهترین تیم‌های فوتسال در جهان محسوب می‌شود و تیمی آماده، قبراق و سرحال را دراختیار دارد که حتی به باور برخی کارشناسان فوتبال می‌تواند به یکی از شانس‌های قهرمانی در جهان نیز تبدیل شود. در واقع تیم ملی فوتسال ممکن است در مرحله بعد با یکی از این دو تیم تقابل کند.

اما دومی در گروه شرایط نسبتاً آسان‌تری را برای فوتسال ایران ایجاد خواهد کرد و احتمالاً تیم‌های کرواسی یا تیم دوم گروهی که برزیل در آن قرار دارد حریف ایران در مرحله بعد خواهد بود. حتی در یک شرایط نیز ممکن است ایران مقابل برزیل دیده شود. برخورد با برزیل اما احتمال کمی دارد چون تیم ملی فوتسال ایران باید در گروه خود سوم شده و به عنوان یکی از بهترین تیم‌های سوم گروه لقب بگیرد و واجد شرایط صعود شود که دراین وضعیت احتمال برخورد با تیم ملی فوتسال برزیل هم وجود دارد.

به طور کلی صعود از گروه شاید برای تیم ملی فوتسال ایران به واسطه قرار گرفتن در گروهی که حریفان چندان قدری در آن وجود ندارند، چالش آفرین نباشد اما از مرحله حذفی اوضاع به شدت پیچیده خواهد شد و تیم ملی فوتسال در مسیری سخت و دشوار قرار خواهد گرفت.

این طور که از اردوی تیم ملی فوتسال خبر می‌رسد هدف  سرمربی تیم ملی فوتسال نیز ابتدا بازی نکردن با برزیل در مرحله یک هشتم نهایی است اما به هردلیل اگر تیم ملی به ناچار مقابل برزیل قرار بگیرد نیز شمسایی قصد دارد بازیکناش را از لحاظ روحی و روانی آماده و مهیای این بازی کند تا ملی‌پوشان فوتسال ایران در جام جهانی 2024 ازبکستان به بهترین نتیجه ممکن دست یابد. رسیدن به جمع چهار تیم پایانی برای شمسایی و شاگردانش از اهمیت بسیاری برخوردار است و سرمربی تیم ملی حتی به بازی نهایی نیز می‌اندیشد که اگر طرح‌ها و برنامه‌های او به عالی‌ترین شکل ممکن در جام جهانی پیاده شود، فوتسال ایران بعد از کسب مقام سومی که در جام جهانی 2016 بدست آورد، می‌تواند بار دیگر امیدوار به تکرار یک موفقیت بزرگ دیگر در صحنه جام جهانی فوتسال باشد.

گفته می‌شود طبق برآوردی که شمسایی و همکارانش انجام داده‌اند در بازی آخر مقابل فرانسه تیم ملی فوتسال ایران می‌تواند به گونه‌ای نسبت به تغییر جایگاه خود اقدام کند و شاید یک نتیجه مصلحتی مقابل این تیم شرایط مطلوب‌تری را در دور بعد برای فوتسالیست‌های ایران ایجادکند.

به هر حال با حضور مثلث زهرداری همچون؛ طیبی، سنگ سفیدی و حسن زاده که حضورشان در ترکیب شمسایی برای رقبا ترسناک و دلهره‌آور خواهد بود، دست شمسایی را برای هراقدای باز خواهد گذاشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.