پیشنهاد سردبیر

مدیرعامل کانون هموفیلی ایران با اشاره به نیاز همیشگی برخی بیماران به خون و فرآورده‌های خونی، در عین حال بر لزوم استفاده از ورزشکاران و هنرمندان در ترغیب افراد برای اهدای خون تاکید کرد.

ضرورت استفاده از ظرفیت ورزشکاران و هنرمندان برای ترغیب افراد به اهدای خون

به گزارش قدس آنلاین، احمد قویدل در همایش «پنجاهمین سالگرد تاسیس سازمان انتقال خون» که امروز، ۲۴ شهریور در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار شد، اظهار کرد: سازمان انتقال خون با سایر سازمان‌های کشور متفاوت است؛ چرا که فقط با منابع مادی مدیریت نمی‌شود بلکه با «معنا» و با حرکت مردمی اداره می‌شود.

وی با بیان اینکه سازمان انتقال خون به درستی تاسیس شده، تصریح کرد: سازمان انتقال خون و سازمان محیط‌زیست در یک بازه زمانی تاسیس شده‌اند اما کارنامه متفاوتی دارند. به دلیل اینکه مردم در کنار سازمان انتقال خون حضور داشته‌اند، سازمان انتقال خون به موفقیت نائل شده است.

مدیرعامل کانون هموفیلی ایران گفت: فرهنگ اهدای خون در کشور ساری و جاری شده اما مسئولان سازمان انتقال خون باید برای این موضوع سرمایه‌گذاری کنند. حادثه پلاسکو اتفاق افتاد و چندین نفر از هموطنانمان زیر آوار گرفتار شدند اما صف‌های کیلومتری برای اهدای خون به منظور نجات جان حادثه‌دیدگان تشکیل شد.

قویدل با بیان اینکه تشکیل معاونت فرهنگی در سازمان انتقال خون یک اقدام ارزشمند است، توضیح داد: ایجاد معاونت فرهنگی در سازمان انتقال خون سبب شده که سازمان انتقال خون با سازمان‌های مردم‌نهاد ارتباط مستمر داشته باشد.

وی با اشاره به «فاکتور ۹» داروی مورد نیاز بیماران هموفیلی گفت: از زمان وزارت دکتر دستجردی تا به امروز، تامین پلاسما به منظور تولید داروی فاکتور ۹ همواره با چالش مواجه بوده است. اگر داروی مورد نیاز بیماران هموفیلی تامین نشود، این بیماران باید رنج دردکشیدن را تحمل ‌کنند.

مدیرعامل کانون هموفیلی ایران با اشاره به حضور مدال‌آوران المپیک ۲۰۲۴ در مراسم آیین گرامیداشت پنجاهمین سالگرد تاسیس انتقال خون گفت: ورزشکاران و هنرمندان می‌توانند سبب ترغیب مردم برای اهدای خون شوند و من از سازمان انتقال خون می‌خواهم به این موضوع توجه‌کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.