پیشنهاد سردبیر

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در راستای تعامل صحیح دولت و مجلس، ضروری است انتصابات رده های میانی هیئت دولت نیز در چارچوب اصولی که رئیس جمهور تحت عنوان وفاق ذکر کرده اند، صورت گیرد.

قالیباف: چارچوب وفاق در انتصاب مدیران میانی دولت نیز رعایت شود

 محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: فرا رسیدنِ ماه پر خیر و برکت ربیع الاول و آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) را به ملت عزیز ایران تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

وی بیان کرد: همچنین پیشاپیش آغاز هفته وحدت را گرامی می‌دارم. وحدت امروز مسلمانان جهان، یکصدایی و همدلی پیرامون مسئله فلسطین است. امروز غزه، پایتخت قلب‌های تمام مسلمانان جهان و معیار تشخیص اسلام واقعی محمدی از اسلام نمایشی و منافقانه است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آرمان اصلی اهل تسنن و تشیع و تمامی فرق و مذاهب اسلامی، متوقف ساختن طولانی‌ترین نسل کشی تاریخ بشر یعنی نسل کشی هشتاد ساله مردم فلسطین توسط جنایتکاران حرفه‌ای و بی رحم صهیونیست است.

قالیباف تاکید کرد: هفتۀ وحدت امسال به لطف خدا، هفتۀ وحدت مسلمانان بر سر آرمان آزادی قدس شریف خواهد بود.

وی ادامه داد: تأکید می‌کنم که نمایندگان مجلس، موفقیت دولت را موفقیت نظام و مردم می‌دانند و کمک به دولت برای حل مسائل مردم را در چارچوب‌های قانونی، وظیفۀ خود تعریف می‌کنند که این رویکرد در رأی اعتماد به کابینه خود را نشان داد و حمایت رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر ارزنده دانستن اقدام مجلس حاکی از صحیح بودن تصمیم مجلس بود.

قالیباف تاکید کرد: در راستای تعامل صحیح دولت و مجلس، ضروری است در انتصابات رده‌های میانی هیئت دولت نیز در چارچوب اصولی که رئیس جمهور تحت عنوان وفاق ذکر کرده اند، صورت گیرد و همان طور که ایشان بر ضرورت رعایت قانون، در تمامی انتصابات تاکید دارند، مجلس نیز در کمیسیون‌های تخصصی بر حسن اجرای قوانین موضوعه به ویژه قانون نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس نظارت خواهد کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امیدواریم بر این اساس، مدیرانی با انگیزه، کارآمد، متخصص و معتقد به مبانی انقلاب در تمامی رده‌های مدیریتی انتخاب شده و بتوانند انتظارات ملت ایران را برآورده سازند.

وی ادامه داد: با توجه به تأکید رهبر حکیم انقلاب خطاب به هیئت دولت مبنی بر حکمرانی قانونمند در فضای مجازی، این ضرورت احساس می‌شود که شورای عالی فضای مجازی به عنوان نهاد تخصصی ذیربط و هیئت دولت نقشه راهی در این زمینه تدوین کنند و در صورت ضرورت تصویب قوانین لازم در مجلس، به فوریت لایحه مورد نظر را به مجلس تقدیم کنند و کمیسیون‌های مربوطه حسن انجام این کار را از دستگاه‌های ذی‌ربط پیگیری کنند.

وی در ادامه گفت: اتهامات بی پایه و اساس کشورهای غربی به خصوص تروئیکای اروپایی درباره ایران نشان‌دهنده تاثیرپذیری کورکورانه آنها از رژیم صهیونیستی و دارای پیام بی اعتمادی برای جمهوری اسلامی ایران است.

قالیباف اظهار کرد: ما معتقدیم تکرار ادعاهای کذب رژیمی که به دروغگو بودن شهرت دارد، با درخواست دیپلماسی و مذاکره سازگار نیست و تا زمانی که اروپایی‌ها و دیگر کشورهای غربی بخواهند با ادعاهای کذب، زمینه را برای فشار بیشتر فراهم کنند، هیچ گفتگوی مثمر ثمری شکل نخواهد گرفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره چمران یک و قرار گرفتن در مدار ۵۵۰ کیلومتری زمین توسط ماهواره‌بر قائم را به ملت شریف ایران و دانشمندان و مجاهدان وزارت دفاع، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و خانواده نیروهای مسلح و هوافضای کشور تبریک می‌گویم.

قالیباف گفت: علاوه بر این به مدال آوران عزیز کشورمان در مسابقات پاراالمپیک نیز صمیمانه تبریک و خداقوت عرض می‌کنم. دریافت ۲۵ مدال طلا، نقره و برنز در طول مسابقات پاراالمپیک، افتخارآفرینی چندباره تیم ملی والیبال نشسته در این مسابقات، شکستن رکورد جهان در رشته‌های های وزنه‌برداری و پرتاب نیزه و دریافت مجدد مدال طلا توسط پرافتخارترین ورزشکار زن ایرانی؛ خانم ساره جوانمردی از نقاط افتخارآمیز این مسابقات بود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.