پیشنهاد سردبیر

۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۶
کد خبر: 1012739

رئیس جریان حکمت ملی عراق در دیدارهای جداگانه‌ای میزبان «الیبروس کوتراشیو»، سفیر روسیه در بغداد و «صطام جدعان الدندح»، سفیر سوریه در عراق بود.

موضع گیری جدید عمار حکیم درباره غزه

عمار حکیم رئیس جریان حکمت ملی عراق در دیدارهای جداگانه‌ای میزبان «الیبروس کوتراشیو»، سفیر روسیه در بغداد و «صطام جدعان الدندح»، سفیر سوریه در عراق بود.

حکیم در دیدار با سفیر روسیه، درباره وضعیت سیاسی عراق و منطقه و روابط میان بغداد و مسکو رایزنی و بر اهمیت مشارکت در تبدیل ثبات کنونی در عراق به ثبات دائم تاکید کرد.

وی بر تداوم نقش‌آفرینی عراق در تقریب دیدگاه‌ها میان همه طرف‌های متخاصم در منطقه و اهمیت تعامل عراق با آخرین تحولات منطقه و جهان براساس رویکرد و جهت‌نمای منافع خود تاکید کرد.

حکیم بر اهمیت پایان جنگ در غزه و بازگرداندن آوارگان و بازسازی این شهر تاکید کرد و گفت که ثبات منطقه و جلوگیری از تشدید تنش در آن نیازمند پایان جنگ ظالمانه علیه ملت بی‌دفاع از سوی رژیم صهیونیستی است.

رئیس جریان حکمت ملی عراق همچنین در دیدار سفیر سوریه نیز به بررسی تحولات روابط دوجانبه پرداخت و بر اهمیت هر کشور در رابطه با کشور دیگر به حکم تاریخ، منافع و چالش‌های مشترک تاکید کرد.

وی بیان کرد که عراق، هرگز گذرگاهی برای حمله به کشورهای همجوار نبوده و نخواهد بود و تاکید کرد که این موضع مبتنی بر حقیقی در عراق براساس قانون اساسی دائم در عراق است.

حکیم همچنین به نقش محوری و مثبت عراق در آرامش اوضاع منطقه و تقریب دیدگاه‌ها اشاره و مجددا بر حمایت از دولت در روند توسعه‌ای و خدماتی‌اش تاکید کرد.

وی ضمن اشاره به اهمیت موضع کشورهای عربی و اسلامی در قبال حوادث در غزه، بر توقف جنگ و کشتار روزانه زنان، کودکان و مردم بی‌دفاع تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.