پیشنهاد سردبیر

دیدار تیم‌های استقلال ایران و الغرافه قطر در هفته نخست لیگ نخبگان آسیا با پیروزی درخشان سه بر صفر آبی‌پوشان همراه شد تا شبی خاطره‌انگیز برای هواداران این تیم رقم بخورد.

آتش‌بازی شاگردان جواد مقابل الغرافه؛ حال استقلال در «قلعه‌حسن‌خان» خوبِ خوب شد

تیم‌های فوتبال استقلال ایران و الغرافه قطر امشب از ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه در هفته نخست لیگ نخبگان آسیا به مصاف هم رفتند.

قضاوت این مسابقه را «ما نینگ» از چین با کمک‌های ژو فی و ژانگ چنگ بر عهده داشتند.

استقلال که در هفته‌های اخیر حاشیه و چالش‌های زیادی را پشت سر گذاشت، با انگیزه زیادی پا به این مسابقه گذاشت تا با پیروزی و کسب سه امتیاز کامل این مسابقه گام اول را در مهم‌ترین و بزرگ‌ترین تورنمنت ورزشی قاره کهن محکم بر دارد.

آبی‌پوشان تهرانی با حمایت هواداران خودی که از ساعت‌ها قبل مسابقه روی سکوهای ورزشگاه شهر قدس قرار گرفتند، انگیزه زیادی برای ثبت یک شب خاطره‌انگیز داشتند.

الغرافه، تیم پر ستاره و پر هزینه قطر به دنبال کسب یک نتیجه قابل قبول در تهران بود. آنها که در ترکیب خود بازیکنان مطرح و صاحب‌نامی دارند تحت هیچ شرایطی دوست نداشتند ایران را دست خالی ترک کنند.

دقایق حساس:

دقیقه ۱: استقلال در دقیقه اول بازی صاحب موقعیت خطرناک شد. نفوذ رامین رضاییان از جناح راست نزدیک بود بلانکو را در موقعیت گلزنی قرار دهد اما مدافعان الغرافه توپ را دفع کردند.

دقیقه ۴: ارسال رامین رضاییان از جناح راست با اشتباه عبدالله یوسف همراه شد و این بازیکن که قصد دفع توپ را داشت نتوانست موفق باشد و به اشتباه دروازه خودی را باز کرد.

دقیقه ۱۴: شوت خوسلو به شکلی خطرناک به سیلوا برخورد کرد و استقلال خوش شانس بود که در این صحنه خطری دروازه‌اش را تهدید نکرد.

دقیقه ۲۹: ضربه دیدیه اندونگ هافبک دفاعی استقلال با فاصله کمی از بالای دروازه الغرافه به بیرون رفت.

دقیقه ۴۱: شوت محکم فرجان ساسی به شکل خطرناکی از کنار تیر افقی دروازه سید حسین حسینی به خارج رفت تا کاپیتان آبی‌پوشان نفس راحتی بکشد.

دقیقه ۴۳: گوستاوو در محوطه جریمه صاحب توپ شد و درحالی‌که رضاییان را روی دست خودش داشت تصمیم به شوت‌زنی گرفت که این موقعیت به کرنر رفت، رامین رضاییان که از پاس ندادن بلانکو به شدت ناراحت بود اعتراض تندی به هم تیمی‌اش داشت.

دقیقه ۵۴: ضربه سر گوستاوو بلانگو پس از برخورد به سیدو سانو به کرنر رفت.

۶۲: شوت رامین رضاییان به راحتی در دستان خلیفه ابوبکر دروازه‌بان الغرافه قرار گرفت.

آتش‌بازی شاگردان جواد مقابل الغرافه؛ حال استقلال در قلعه‌حسن خان خوبِ خوب شد

دقیقه ۷۸: رامین رضاییان که شب درخشانی را پشت سر گذاشته بود، با حرکت تکنیکی خود به زیبایی هر چه تمام‌تر ماتیاس نانی، مدافع مطرح الغرافه را جا گذاشت و با شوتی زمینی و محکم گل دوم آبی‌پوشان را به ثمر رساند.

دقیقه۸۹: حرکت خوب ابولفضل جلالی با پاس کات‌بک به رضاوند رسید و ضربه دقیق او از بین پاهای مدافع تیم قطری به گل سوم استقلال تبدیل شد.

ترکیب استقلال:

سیدحسین حسینی، روزبه چشمی، رافائل سیلوا، سامان فلاح، رامین رضاییان، میلاد زکی‌پور(ابوالفضل جلالی)، دیدیه اندونگ، زبیر نیک‌نفس(آرش رضاوند)، محمدحسین اسلامی، جلال الدین ماشاریپوف و گوستاوو بلانکو

ترکیب الغرافه:

خلیفه ابوبکر، ماتیاس نانی، هیونسو جانگ، سیدو سانو، عبدالله یوسف(عبدالکریم حسن فدلالا)، فابریسیو دیاز، فرجان ساسی، عاصم مادیبو، کومان، احمد الجانحی و خوسلو

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.