پیشنهاد سردبیر

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه جذب دانشجویان بین‌الملل برای اجرای دیپلماسی علمی اهمیت دارد، گفت: باید ۳۲۰ هزار دانشجوی غیر ایرانی جذب کنیم و در عدم جذب دانشجویان غیر ایرانی هیچ عذری پذیرفته نیست.

در عدم جذب دانشجویان غیر ایرانی هیچ عذری پذیرفته نیست

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، حجت الاسلام والمسلمین دکتر مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در هفتادو پنجمین نشست معاونان دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور که در سالن اجلاس شهید رئیسی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: دشمن در فتنه ۱۴۰۱ تلاش کرد تا دانشگاه‌ها را درگیر اغتشاش کند و از مأموریت اصلی خود که هدایت جریان علم کشور است غافل کند.

وی افزود: در آن روزهای حساس، مدیران و رؤسای دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه تهران تلاش بسیار کردند تا در این طراحی دشمن از دانشگاه مراقبت کرده و دانشجویان آسیب نبینند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به اینکه دانشگاه یک سنگر برای کشور محسوب می‌شود، تاکید کرد: معاونت دانشجویی سنگربان این نهاد علمی است. گاهی دانشجویان به علت عدم آشنایی با قوانین، دچار تخلف می‌شوند؛ دانشجویان فرزندان ما هستند و باید در مقابل آن ها رویکرد مناسب داشته باشیم و نباید در زمین دشمن بازی کنیم.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در بخش دیگر سخنانش با بیان اینکه جذب دانشجویان بین‌الملل برای اجرای دیپلماسی علمی اهمیت دارد، گفت: باید ۳۲۰ هزار دانشجوی غیر ایرانی جذب کنیم، اما با این میزان، فاصله چشمگیری داریم. در جذب نکردن دانشجویان غیر ایرانی هیچ عذری پذیرفته نیست.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در اجلاس معاونان دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور که در سالن شهید رئیسی دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: معاونت دانشجویی دانشگاه پرزحمت‌ترین و پرچالش ترین بخش مدیریت دانشگاه است.

وی با بیان اینکه فضای دانشگاه نقطه امید کشور است، تاکید کرد: خانواده‌ها فرزندان خود را به دانشگاه می‌سپارند و با توجه به اینکه دانشگاه‌ها بسیار متلاطم، متنوع و پرهیجان هستند بنابراین معاونت دانشجویی، وظیفه سخت مراقبت از زیست دانشجویی را برعهده دارد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: خوابگاه‌های دانشجویی فرصت و تهدیدهای بسیاری به همراه دارد زیرا دانشجویان ساکن خوابگاه از خانواده‌های خود دور بوده‌اند؛ بنابراین ضمن فرصت جامعه پذیری و ارتباطات فرهنگی، بیشتر در معرض آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی افزود: نسل جدید در دسترسی به اطلاعات و هوش بیشتری نسبت به نسل‌های گذشته مواجه شده است اما از توانمندی و استقلال در مواجهه با مشکلات به اندازه کافی بهره‌مند نیست؛ بنابراین نیاز به مراقبت بیشتری خواهند دارد؛ بنابراین مراکز مشاوره برای مراقبت از دانشجویان اهمیت ویژه‌ای دارند و لازم است تا از روح و استعداد دانشجویان حفاظت کنند.

وی اضافه کرد: جذب دانشجویان بین‌الملل برای اجرای دیپلماسی علمی اهمیت دارد؛ براساس برنامه هفتم ما باید ۳۲۰ هزار دانشجوی غیر ایرانی جذب کنیم اما با این میزان، فاصله چشمگیری داریم. در عدم جذب دانشجویان غیر ایرانی هیچ عذری پذیرفته نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.