پیشنهاد سردبیر

فیلم مستند «حبیب آقا» به کارگردانی حمید رضا بنایی و تهیه‌کنندگی معاونت فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی، همزمان با هفته دفاع مقدس رونمایی می‌شود.

«حبیب آقا» رونمایی می‌شود/ روایتی از مهاجرت دانشجویان به آلمان

فیلم مستند «حبیب آقا» به کارگردانی حمید رضا بنایی، همزمان با هفته دفاع مقدس رونمایی می‌شود.

مستند «حبیب آقا» که در ۳۳ دقیقه از سوی معاونت فرهنگی و هنری بسیج دانشجویی تولید شده است، به بررسی شخصیت علمی، فرهنگی و سیاسی حبیب‌الله افتخاریان دانشجوی شهید اهل بهشهر و همچنین مساله مهاجرت می‌پردازد.

این فیلم روایتی از مهاجرت دانشجویان به خارج از کشور است که با بازگشت حبیب آقا رنگ و بوی متفاوتی به خود می‌گیرد.

مهاجرت دانشجویان، یکی از بحث های پرحاشیه‌ای است که هر روز رنگ و بوی تازه‌ای به خود می گیرد. دنیای ناشناخته آن ور آب، تبلیغات رنگانگ و موج سیاه نمایی‌ها از فضای داخل کشور، همیشه برخی را راغب و مشتاق به مهاجرت موقت یا دائم می‌کند.

فیلم مستند «حبیب آقا» با انتخاب سوژه ای به طور غیر مستقیم به این مساله می‌پردازد.

در این مستند، به بررسی زندگی حبیب آقا دانشجوی ایرانی می پردازد که در سال‌های منتهی به انقلاب اسلامی، برای تحصیل در رشته دندان پزشکی به آلمان می رود و بعد از چند سال درس را نیمه کاره رها کرده و به کشور باز می گردد. حبیب، برای کار مهمتری، حاضر می‌شود درس و رتبه برتری دانشگاه را رها کند و عازم ایران شود. دانشجویی که در یک سفر از فرانکفورت آلمان به پاریس می رود و پس از آن تصمیم جدیدی می‌گیرد. وقتی در پاریس به دیدار امام خمینی (ره) رفت، با مشورت امام به تردید و دو دلی خود پایان داد و مسیر خدمت به کشور در بحبوحه انقلاب را به تحصیل در آن موقعیت زمانی ترجیح داد.

حبیب‌الله افتخاریان سال‌ها بعد به شهادت می‌رسد و در سال ۱۴۰۲ به عنوان شهید سال دانشجویی کشور معرفی می‌شود تا دانشجویان با گوشه‌هایی از زندگی و زمانه وی آشنا شوند.

منبع: خبرگزاری مهر

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.