پیشنهاد سردبیر

جام جهانی برای ایران با پیروزی شاگردان شمسایی در شهر بخارا بر ونزوئلا آغاز شد. فاصله تاشکند تا بخارا بیشتر از ۵۰۰ کیلومتر است. مشابه مشهد تا شاهرود.

سفرنامه خبرنگار اعزامی قدس به جام جهانی فوتسال/ دربی فارسی زبانان امکان دارد؟

به گزارش قدس آنلاین، با قطار درحدود هفت ساعت زمان می‌برد این مسیر را طی کرد. خوشبختانه می‌توان به‌صورت حضوری بلیت تهیه کرد. امکان خرید آنلاین هم وجود دارد، اما خب نیاز به داشتن کارت اعتباری بین‌المللی است.

مسیر طولانی تا بخارا، عدم همکاری فدراسیون فوتبال و وسوسه حضور در یکی از مسابقات لیگ الیت آسیا سبب می‌شود تصمیم بگیرم در تاشکند بمانم. پاختاکور ازبکستان باید به مصاف الوصل امارات برود و برخلاف سخت‌گیری‌های بیجا در صورت کارت پوشش رقابت‌های بین‌المللی در ایران به راحتی اینجا از طریق باشگاه میزبان کارت حضور در این رویداد را نیز گرفتم. پس منطقی است اگر بخواهم بیشتر در تاشکند بمانم.

ضمن آنکه پرتغال و مراکش به عنوان مدعیان جام نیز بازی‌هایشان را از امروز در جام جهانی و در شهر تاشکند آغاز خواهند کرد و دیدن مسابقات این دو تیم نیز می‌تواند جالب باشد. به‌خصوص که مراکش باید به مصاف سومین فارسی زبان رقابت‌ها یعنی تاجیکستان برود.

برتری پرگل ایران سبب می‌شود شاگردان شمسایی سر زبان بیفتند. تماشاگران پرتغالی، مراکشی و البته تاجیکستانی‌ها پیش‌بینی می‌کنند ایران فینالیست می‌شود. معلوم است حسابی تیم ملی فوتسالمان را قدرتمند و مدعی می‌دانند.

تاجیکستانی‌ها هم‌صحبتی‌های جالبی هستند. فارسی صحبت می‌کنند اما متفاوت. راستش را بخواهید آن‌ها بیشتر از ما کلمات «پارسی» به‌کار می‌برند. سزاوار، سپاس، کوشش و ... گفت‌وگو با آن‌ها شیرین است. می‌گویند امیدوارند در فینال با ایران بازی کنند! اسمش را هم می‌گذارند دربی!

هرچند مسابقه اولشان را با شکست پشت سر می‌گذارند اما تیم بسیار خوبی نشان می‌دهند. البته که در گروه سختی قرار گرفته‌اند و کارشان با این نتیجه بسیار سخت تر شد، اما خب همان طور که آن‌ها برای ایران خوب می‌خواهند، من هم امیدوارم تاجیکستان تا جای ممکن در جام بماند.

دیدار ایران – گواتمالا که پنجشنبه برگزار می شود به طور حتم حکم صعود ما را امضا می‌کند و جای نگرانی نیست. کلاً جام جهانی برای ما از مراحل بالا و حذفی شروع می‌شود.

*مهدی بشکنی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.