پیشنهاد سردبیر

معاون پرستاری وزارت بهداشت از تعیین مبلغ اصلاح ضریب ریالی اضافه‌کار پرستاران در وزارت بهداشت خبر داد.

۱۰۰ هزار تومان برای اضافه‌کاری پرستاران/ این مبلغ متغیر است

عباس عبادی ضمن اعلام این خبر، درباره آخرین وضعیت اصلاح ضریب ریالی اضافه‌کار پرستاران اظهار کرد: وزارت بهداشت، اصلاح ضریب ریالی اضافه‌کار پرستاران را نهایی کرده و فرمول مدنظر را به «سازمان اداری و استخدامی کشور» ارسال کرده‌ایم. وزارت بهداشت، مبلغ ۱۰۰هزار تومان را برای اضافه‌کاری پرستاران در نظر گرفته اما مبلغ اضافه‌کاری پرستاران با توجه به سابقه کار آن ها متغیر است.

وی ادامه داد: در انتظار مصوبه سازمان اداری و استخدامی کشور به منظور تعیین اصلاح ضریب ریالی اضافه‌کار پرستاران هستیم. اگر مصوبه سازمان اداری و استخدامی درباره اصلاح ضریب ریالی اضافه‌کار پرستاران صادر شود، بخش عمده‌ای از مشکلات این گروه شغلی برطرف می‌شود. 

معاون پرستاری وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت پرداخت مطالبات پرستاران خاطرنشان کرد: مطالبات اضافه‌کار پرستاران تا پایان خرداد سال جاری پرداخت شده، همچنین به طور تقریبی تمام دانشگاه‌های علوم‌پزشکی مطالبات مربوط به ترمیم حقوق این گروه شغلی را تا پایان خرداد پرداخت‌ کرده‌اند و شاید حدود یک یا دو دانشگاه این مطالبات را پرداخت نکرده‌اند. پرداخت مطالبات پرستاران همچنان یک فرایند ادامه‌دار است تا میزان مطالبات آن ها به حداقل‌ میزان ممکن رسد. 

عبادی در پاسخ به این پرسش که بودجه مورد نیاز پرداخت معوقات پرستاران را ۷.۵ همت اعلام کردید. چه میزان از اعتبار مدنظر پرداخت شده است؟» توضیح داد: بخش قابل‌توجهی از اعتبار مورد نیاز برای پرداخت مطالبات پرستاران پرداخت شده اما به دلیل اینکه دیگر گروه‌های شغلی در نظام سلامت مشغول به‌ کار هستند، برای پرداخت معوقات گروه‌های دیگر نیز تلاش می‌کنیم. براساس وعده رئیس‌جمهور و مجوزی که گرفته‌ شده،  برداشت از «صندوق توسعه ملی» انجام شده و اعتبار مورد نیاز دانشگاه‌ها از طریق منابع مختلف مانند بیمه‌ها و سازمان برنامه و بودجه در حال انجام است. امیدوارم که میزان مطالبات پرستاران به حداقل‌ترین میزان ممکن برسد. 

معاون پرستاری وزارت بهداشت درباره وضعیت بسته ماندگاری پرستاران نیز اظهار کرد: بسته ماندگاری پرستاران در اواخر دولت سیزدهم یعنی خرداد به نهاد ریاست‌جمهوری ارسال شد. در حال حاضر، ویرایش‌های بسته ماندگاری پرستاران انجام شده و در حال ارسال به نهاد ریاست‌جمهوری است. با توجه به مشکلات پرستاران، وزارت بهداشت انتظار دارد که هیئت‌ دولت و مجلس شورای اسلامی، بسته ماندگاری پرستاران را تصویب‌ کنند. اگر بسته ماندگاری پرستاران تصویب شود،  ۹۵ درصد مشکلات این گروه شغلی برطرف می‌شود. تصویب بسته ماندگاری پرستاران، نیازمند همیاری و همدلی هیات‌ دولت و مجلس شورای اسلامی است.

عبادی گفت: بخشی از مسائل و مشکلات پرستاران، خارج از وزارت بهداشت است. امیدواریم که درک مشترکی میان وزارت بهداشت و دیگر سازمان و نهادها ایجاد شود که نیروی انسانی حوزه پرستاری بیشتر از این لطمه نبیند. 

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.