پیشنهاد سردبیر

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با بیان اینکه از ١٠١۶ لوکوموتیو حدود ۵٢۵ دستگاه فعال است، گفت: به طور قطع اولویت اول تامین از ظرفیت تولید داخل است و اگر ظرفیت کافی نبود از گزینه واردات استفاده می‌کنیم.

اگر ظرفیت داخل کافی نبود، گزینه واردات واگن را فعال می‌کنیم/ نیمی از لکوموتیوها غیرفعالند

به گزارش قدس آنلاین جبارعلی ذاکری در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر واردات واگن و لوکوموتیو اظهار داشت: دولت در مسیر کاهش تصدی‌گری است و در جهت ایجاد تسهیلات شرکت‌های حمل و نقل ریلی هستیم که بتوانند از داخل و خارج کشور بتوانند واگن‌ها را تامین کنند. به طور قطع اولویت اول تامین از ظرفیت تولید داخل است و اگر ظرفیت کافی نبود از گزینه واردات استفاده می‌کنیم. 

وی ادامه داد: تامین ناوگان موضوع بلند مدت است و برای تامین ناوگان راهکارهای کوتاه مدت را هم دنبال می‌کنیم، کمک به شرکت‌های تولیدکننده لوکوموتیو و هم شرکت‌های نت و تعمیر و نگهداری را در دستور کار قرار دادیم که بتوانند از لوکوموتیوهای از رده خارج برای ورود به چرخه فعالیت استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: طبق آمار  رسمی، هزار و ١۶ دستگاه لوکوموتیو در کشور وجود دارد که از این تعداد حدود ۵٢۵ دستگاه لوکوموتیو فعال است و مابقی با برنامه بلند مدت به چرخه فعالیت برمی‌گردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.