پیشنهاد سردبیر

بررسی آماری فروش فیلم‌ها و سینماهای کشور در نیمه اول سال ۱۴۰۳ از فروش ۹۱۲ میلیاردی خبر می‌دهد.

آمار فروش سینمای ایران در نیمه اول سال؛ تگزاس ۳ صدرنشین شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه سینماشهر، فروش فیلم‌ها و سینماهای کشور در نیمه اول سال ۱۴۰۳ به ۹۱۲ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان رسید. ۱۶ میلیون و ۱۹۷ هزار و ۹۷۵ نفر هم به دیدن فیلم‌های اکران شده در سینماها رفتند. دستیابی به این فروش حاصل رسیدن به ضریب اشغال ۱۳ درصدی در ۱۳۲ هزار و ۷۱ صندلی سینما است.

فیلم‌های پرفروش سینما در نیمه اول سال ۱۴۰۳ هم مشخص شدند. در بین فیلم‌های اکران شده تگزاس۳ با ۷۶ هزار و ۱۴۰ سانس و فروش بیش از ۲۳۴ میلیارد و ۹۲۱ میلیون تومان اول؛ تمساح خونی با ۵۵ هزار و ۸۷۰ سانس و فروش بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۷۱۴ میلیون تومان دوم و مست عشق با ۴۶ هزار و ۶۸۵ سانس و فروش بیش از ۱۲۰ میلیارد و ۱۲۶ میلیون تومان سوم شد.

سینماهای پر مخاطب کشور هم اعلام شد. پردیس سینمایی کوروش تهران با ۷۸۱ هزار و ۸۸۲ مخاطب و ۸۳ میلیارد و ۸۰۵ میلیون تومان فروش اول، پردیس سینمایی ایران مال تهران با ۶۰۷ هزار و ۷۴۸ مخاطب و ۴۳ میلیارد تومان فروش دوم و پردیس سینمایی هنرشهر آفتاب شیراز با ۴۳۶ هزار و ۴۳۵ مخاطب و ۲۷ میلیارد و ۴۹۶ میلیون تومان فروش سومین سینمای کشور بود.

لازم به ذکر ۴۰ سینمای برتر کشور ۵۵ و ۴ دهم درصد از کل مخاطبان سینما را شامل می‌شدند و از فروش کل سینما، ۵۵۶ میلیارد و ۶۱۰ میلیون تومان به این سینماها اختصاص داشت؛ همچنین متوسط ضریب اشغال در این سینماها به بیش از ۲۴ درصد رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.